Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Capítulo de Libro

Emotions, Feelings, and Conceptualizations in the Didactics of Physics

Título del libro: Science Education Research in Latin America

Otero, Maria RitaIcon ; Fanaro, Maria de Los AngelesIcon
Otros responsables: El Hani, Charrbel N.; Pietrocola, Mauricio; Mortimer, Eduardo F.; Otero, Maria RitaIcon
Fecha de publicación: 2020
Editorial: Brill Academic Publishers
ISSN: 2589-6180
ISBN: 978-90-04-40908-8
Idioma: Inglés
Clasificación temática:
Educación General

Resumen

In this chapter we propose the bases of a Didactics of Sciences that takes into account the emotions, feelings and reasoning in the reconstruction of a domain of scientific knowledge. The ideas of Humberto Maturana (1984, 1990, 1991, 1995, 2001) and the developments of Antonio Damasio (1994, 2005) are used, which offer neurobiological support to the relationship between emotions, actions, feelings and reasoning. The theory of conceptual fields of Gérard Vergnaud (1990) is adopted as a theory of cognitive development to study the process of conceptualization in a certain domain of knowledge. Finally we present the example of a didactic sequence to teach the foundations of the Quantum Mechanics for high school student, which has been designed and implemented by using the didactic principles proposed.
Palabras clave: EMOTIONS , FEELINGS , DIDACTICS OF PHYSICS
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 559.0Kb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/139169
URL: https://brill.com/view/title/55699?language=en
Colecciones
Capítulos de libros(CCT - TANDIL)
Capítulos de libros de CTRO CIENTIFICO TECNOLOGICO CONICET - TANDIL
Citación
Otero, Maria Rita; Fanaro, Maria de Los Angeles; Emotions, Feelings, and Conceptualizations in the Didactics of Physics; Brill Academic Publishers; 22; 2020; 87-112
Compartir

Items relacionados

Mostrando titulos relacionados por título, autor y tema.

  • Capítulo de Libro Contributions to Physics Education from the History and Philosophy of Science
    Título del libro: Science Education Research in Latin America
    Arriassecq, Irene ; Guridi, Verónica - Otros responsables: El Hani, Charbel N. Pietrocola, Maurício Mortimer, Eduardo F. Otero, Maria Rita - (Brill Academic Publishers, 2020)
Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES