Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Otero, Maria Rita
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Fanaro, Maria de Los Angeles
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.other
El Hani, Charrbel N.
dc.contributor.other
Pietrocola, Mauricio
dc.contributor.other
Mortimer, Eduardo F.
dc.contributor.other
Otero, Maria Rita
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.date.available
2021-08-30T12:06:10Z
dc.date.issued
2020
dc.identifier.citation
Otero, Maria Rita; Fanaro, Maria de Los Angeles; Emotions, Feelings, and Conceptualizations in the Didactics of Physics; Brill Academic Publishers; 22; 2020; 87-112
dc.identifier.isbn
978-90-04-40908-8
dc.identifier.issn
2589-6180
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/139169
dc.description.abstract
In this chapter we propose the bases of a Didactics of Sciences that takes into account the emotions, feelings and reasoning in the reconstruction of a domain of scientific knowledge. The ideas of Humberto Maturana (1984, 1990, 1991, 1995, 2001) and the developments of Antonio Damasio (1994, 2005) are used, which offer neurobiological support to the relationship between emotions, actions, feelings and reasoning. The theory of conceptual fields of Gérard Vergnaud (1990) is adopted as a theory of cognitive development to study the process of conceptualization in a certain domain of knowledge. Finally we present the example of a didactic sequence to teach the foundations of the Quantum Mechanics for high school student, which has been designed and implemented by using the didactic principles proposed.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Brill Academic Publishers
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
EMOTIONS
dc.subject
FEELINGS
dc.subject
DIDACTICS OF PHYSICS
dc.subject.classification
Educación General
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.title
Emotions, Feelings, and Conceptualizations in the Didactics of Physics
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type
info:eu-repo/semantics/bookPart
dc.type
info:ar-repo/semantics/parte de libro
dc.date.updated
2021-06-07T16:57:21Z
dc.journal.volume
22
dc.journal.pagination
87-112
dc.journal.pais
Países Bajos
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.journal.ciudad
Leiden
dc.description.fil
Fil: Otero, Maria Rita. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina
dc.description.fil
Fil: Fanaro, Maria de Los Angeles. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Humanas. Núcleo de Estudios Educacionales y Sociales; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://brill.com/view/title/55699?language=en
dc.conicet.paginas
570
dc.journal.tomo
7
dc.source.titulo
Science Education Research in Latin America
Archivos asociados