Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

A Behavior-based approach for educational robotics activities

de Cristóforis, PabloIcon ; Pedre, SolIcon ; Nitsche, Matias AlejandroIcon ; Fischer, ThomasIcon ; Pessacg, Facundo HugoIcon ; Di Pietro, Carlos
Fecha de publicación: 02/2013
Editorial: Institute of Electrical and Electronics Engineers
Revista: Ieee Transactions On Education
ISSN: 0018-9359
e-ISSN: 1557-9638
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Ciencias de la Computación; Control Automático y Robótica; Educación General

Resumen

Educational robotics proposes the use of robots as a teaching resource that enables inexperienced students to approach topics in fields unrelated to robotics. In recent years, these activities have grown substantially in elementary and secondary school classrooms and also in outreach experiences to interest students in science, technology, engineering, and math (STEM) undergraduate programs. A key problem in educational robotics is providing a satisfactory, adequate, easy-to-use interface between an inexpert public and the robots. This paper presents a behavior-based application for programming robots and the design of robotic-centered courses and other outreach activities. Evaluation data show that over 90% of students find it easy to use. These activities are part of a comprehensive outreach program conducted by the Exact and Natural Science Faculty of the University of Buenos Aires, Argentina (FCEN-UBA). Statistical data show that since 2009 over 35% of new students at the FCEN-UBA have participated in some outreach activity, suggesting their significant impact on student enrollment in STEM-related programs.
Palabras clave: Behavior-Based Robotics , Educational Robotics , Mobile Robots , Robots Programming Interface , Stem Outreach
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 674.9Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/82666
DOI: http://dx.doi.org/10.1109/TE.2012.2220359
URL: https://ieeexplore.ieee.org/document/6341861
Colecciones
Articulos(OCA CIUDAD UNIVERSITARIA)
Articulos de OFICINA DE COORDINACION ADMINISTRATIVA CIUDAD UNIVERSITARIA
Citación
de Cristóforis, Pablo; Pedre, Sol; Nitsche, Matias Alejandro; Fischer, Thomas; Pessacg, Facundo Hugo; et al.; A Behavior-based approach for educational robotics activities; Institute of Electrical and Electronics Engineers; Ieee Transactions On Education; 56; 1; 2-2013; 61-66
Compartir
Altmétricas
 

Items relacionados

Mostrando titulos relacionados por título, autor y tema.

  • Artículo Human-Robot Interaction and Collaboration (HRI-C) Utilizing Top-View RGB-D Camera System
    Tashtoush, Tariq; Garcia, Luis; Landa, Gerardo; Amor, Fernando; Laborde, Agustin Nicolas; Oliva, Damian Ernesto ; Safar, Felix Gustavo Emilio (Science and Information Organization, 2021-03)
  • Artículo Cognitive social zones for improving the pedestrian collision avoidance with mobile robots
    Daniel Herrera; Giménez, Javier; Monllor, Matias Miguel ; Roberti, Flavio ; Carelli Albarracin, Ricardo Oscar (Escuela Politécnica Nacional, 2019-01)
  • Artículo Person-Following Controller with Socially Acceptable Robot Motion
    Montesdeoca, Julio; Toibero, Juan Marcos ; Jordan, Julian; Zell, Andreas; Carelli Albarracin, Ricardo Oscar (Elsevier Science, 2022-03)
Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES