Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Teaching and learning mathematics using digital games in the classroom

Otero, Maria RitaIcon ; Gazzola Bascougnet, María PazIcon ; Castro, Aires; Gomes, A. S.
Fecha de publicación: 12/2024
Editorial: University of Patras
Revista: Review of Science, Mathematics and ICT Education
ISSN: 1791-261X
e-ISSN: 1792-3999
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Educación General

Resumen

 
The Digital Game-Based Learning (DGBL) approach was adopted, and a didactic sequence based on the digital game Triângulo Resgate (Rescue Triangle) was designed and implemented in a public secondary school course in Argentina to teach the metric relationships of the right triangle. The activities of the students and the teacher in each task of the sequence were described and analyzed. The results indicate that the game promotes the active participation of all students in classes, who use, justify, and apply the similarity of triangles and the metric relationships of the right triangle to new situations they create.
 
L’approche d’apprentissage numérique par le jeu est adoptée, et une séquence didactique basée sur le jeu numérique Triângulo Resgate [Triangle Sauvetage] est conçue et mise en œuvre dans un cours d’école secondaire publique en Argentine pour enseigner les relations métriques du triangle rectangle. L’activité des élèves et de l’enseignant dans chaque tâche de la séquence est décrite et analysée. Les résultats indiquent que le jeu favorise la participation active de tous les élèves en classe, qui utilisent, justifient et appliquent la similitude des triangles et les relations métriques du triangle rectangle aux nouvelles situations qu’ils créent.
 
Palabras clave: DIGITAL GAME-BASED LEARNING , MATHEMATICS , CONSTRUCTIVISM , METRIC RELATIONSHIPS OF THE TRIANGLE RECTANGLE , SECONDARY SCHOOL
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 1.530Mb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/253038
URL: https://pasithee.library.upatras.gr/review/article/view/5065
DOI: https://doi.org/10.26220/rev.5065
Colecciones
Articulos(CCT - TANDIL)
Articulos de CTRO CIENTIFICO TECNOLOGICO CONICET - TANDIL
Citación
Otero, Maria Rita; Gazzola Bascougnet, María Paz; Castro, Aires; Gomes, A. S.; Teaching and learning mathematics using digital games in the classroom; University of Patras; Review of Science, Mathematics and ICT Education; 18; 2; 12-2024; 69-87
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES