Artículo
This work shows the results of a research carried out in compulsory secondary school developing a Study and Research Path (SRP) on questions linked to the STEM approach. We present preliminary results of the SRPSTEM developed in five courses at secondary school with N=116 students. We describe the development and scope of the SRP by using its components as defined by the Anthropological Theory of Didactics (ATD). Furthermore, we present a short description of the Epistemological Model of Reference. We discuss some general results and conclusions concerning the connections between the STEM approach and the pedagogy of research and questioning the world. Este trabajo presenta los resultados de una investigación llevada a cabo en la escuela secundaria obligatoria a partir de un Recorrido de Estudio e Investigación (REI) con preguntas relacionadas con el enfoque STEM. Presentamos los resultados preliminares del REISTEM desarrollado en cinco cursos en la escuela secundaria con N=116 estudiantes. Describimos el desarrollo y alcance del REISTEM utilizando sus componentes, según lo define la Teoría Antropológica de la Didáctica (TAD). Además, presentamos una breve descripción del Modelo Epistemológico de Referencia. Discutimos algunos resultados generales y conclusiones sobre las conexiones entre el enfoque STEM y la pedagogía de la investigación y el cuestionamiento del mundo.
Introducing STEM pedagogy in secondary school by means of Study and Research Path (SRP)
Gazzola Bascougnet, María Paz
; Otero, Maria Rita
; Llanos, Viviana Carolina
; Arlego, Marcelo José Fabián
Fecha de publicación:
12/2018
Editorial:
Latin American Physics Education Network
Revista:
Latin-American Journal of Physics Education
ISSN:
1870-9095
Idioma:
Inglés
Tipo de recurso:
Artículo publicado
Clasificación temática:
Resumen
Palabras clave:
STEM EDUCATION
,
STUDY AND RESEARCH PATH
,
MODELLING
Archivos asociados
Licencia
Identificadores
Colecciones
Articulos(CCT - TANDIL)
Articulos de CTRO CIENTIFICO TECNOLOGICO CONICET - TANDIL
Articulos de CTRO CIENTIFICO TECNOLOGICO CONICET - TANDIL
Citación
Gazzola Bascougnet, María Paz; Otero, Maria Rita; Llanos, Viviana Carolina; Arlego, Marcelo José Fabián; Introducing STEM pedagogy in secondary school by means of Study and Research Path (SRP); Latin American Physics Education Network; Latin-American Journal of Physics Education; 12; 4; 12-2018; 1-9
Compartir