Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Gazzola Bascougnet, María Paz  
dc.contributor.author
Otero, Maria Rita  
dc.contributor.author
Llanos, Viviana Carolina  
dc.contributor.author
Arlego, Marcelo José Fabián  
dc.date.available
2020-08-27T20:51:19Z  
dc.date.issued
2018-12  
dc.identifier.citation
Gazzola Bascougnet, María Paz; Otero, Maria Rita; Llanos, Viviana Carolina; Arlego, Marcelo José Fabián; Introducing STEM pedagogy in secondary school by means of Study and Research Path (SRP); Latin American Physics Education Network; Latin-American Journal of Physics Education; 12; 4; 12-2018; 1-9  
dc.identifier.issn
1870-9095  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/112592  
dc.description.abstract
This work shows the results of a research carried out in compulsory secondary school developing a Study and Research Path (SRP) on questions linked to the STEM approach. We present preliminary results of the SRPSTEM developed in five courses at secondary school with N=116 students. We describe the development and scope of the SRP by using its components as defined by the Anthropological Theory of Didactics (ATD). Furthermore, we present a short description of the Epistemological Model of Reference. We discuss some general results and conclusions concerning the connections between the STEM approach and the pedagogy of research and questioning the world.  
dc.description.abstract
Este trabajo presenta los resultados de una investigación llevada a cabo en la escuela secundaria obligatoria a partir de un Recorrido de Estudio e Investigación (REI) con preguntas relacionadas con el enfoque STEM. Presentamos los resultados preliminares del REISTEM desarrollado en cinco cursos en la escuela secundaria con N=116 estudiantes. Describimos el desarrollo y alcance del REISTEM utilizando sus componentes, según lo define la Teoría Antropológica de la Didáctica (TAD). Además, presentamos una breve descripción del Modelo Epistemológico de Referencia. Discutimos algunos resultados generales y conclusiones sobre las conexiones entre el enfoque STEM y la pedagogía de la investigación y el cuestionamiento del mundo.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Latin American Physics Education Network  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
STEM EDUCATION  
dc.subject
STUDY AND RESEARCH PATH  
dc.subject
MODELLING  
dc.subject.classification
Educación General  
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
Introducing STEM pedagogy in secondary school by means of Study and Research Path (SRP)  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2020-02-13T19:58:49Z  
dc.journal.volume
12  
dc.journal.number
4  
dc.journal.pagination
1-9  
dc.journal.pais
México  
dc.journal.ciudad
México  
dc.description.fil
Fil: Gazzola Bascougnet, María Paz. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Otero, Maria Rita. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Llanos, Viviana Carolina. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Arlego, Marcelo José Fabián. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.journal.title
Latin-American Journal of Physics Education  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.lajpe.org/index_dec18.html