Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Engagement and Performance in Physics: The role of class instructional strategies, and student's personal and situational interest

González Fernández, Antonio; Paoloni, Paola Veronica RitaIcon
Fecha de publicación: 01/2015
Editorial: Universidad del País Vasco.
Revista: Journal of Psychodidactics
ISSN: 1136-1034
e-ISSN: 2254-4372
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Psicología

Resumen

This study aimed to analyse situational and personal interest in Physics, to establish how both are affected by two instructional strategies (provide opportunities of choice, and make explicit the relevance of contents), and to determine how strategies and interest influenced engagement, disaffection, and performance. Participants were 430 second-year science-technology Baccalaureate students (52.4% girls). Structural equation models corroborated the hypotheses: situational and personal interests were improved by these two instructional strategies. Moreover, both modalities of interest and teaching strategies enhanced academic engagement and performance, protecting students from disaffection. Mediated effects between the assessed variables were also significant.
Palabras clave: PERSONAL AND SITUATIONAL INTEREST , POSSIBILITY OF CHOICE , PROMOTING RELEVANCE , ACADEMIC ENGAGEMENT
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 411.0Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/101783
URL: http://www.ehu.eus/ojs/index.php/psicodidactica/article/view/11370/11920
DOI: http://dx.doi.org/10.1387/RevPsicodidact.11370
Colecciones
Articulos(CCT - CORDOBA)
Articulos de CTRO.CIENTIFICO TECNOL.CONICET - CORDOBA
Citación
González Fernández, Antonio ; Paoloni, Paola Veronica Rita; Engagement and Performance in Physics: The role of class instructional strategies, and student's personal and situational interest; Universidad del País Vasco.; Journal of Psychodidactics; 20; 1; 1-2015; 25-45
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES