Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Application of Didactic Strategies as Multisensory Teaching Tools in Organic Chemistry Practices for Students with Visual Disabilities

Fernandez, Gabriela AraceliIcon ; Ocampo, Romina AndreaIcon ; Costantino, Andrea RosanaIcon ; Dop, Néstor S.
Fecha de publicación: 04/2019
Editorial: American Chemical Society
Revista: Journal Of Chemical Education
ISSN: 0021-9584
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Química Orgánica

Resumen

Visually impaired or blind students require adjustments to the traditional hands-on activities and methodological and didactic strategies employed by the teacher. These adaptations are based on multisensory teaching tools, which reinforce the learning of all students in general. This paper presents simple teaching resources that allow students with visual disabilities to solve problems of Organic Chemistry independently and on an equal footing with their nondisabled peers.
Palabras clave: CONTINUING EDUCATION , ENANTIOMERS , HANDS-ON LEARNING/MANIPULATIVES , HIGH SCHOOL/INTRODUCTORY CHEMISTRY , ORGANIC CHEMISTRY , STEREOCHEMISTRY
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 6.024Mb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/99729
URL: http://pubs.acs.org/doi/10.1021/acs.jchemed.8b00816
DOI: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.8b00816
Colecciones
Articulos(CIBION)
Articulos de CENTRO DE INVESTIGACIONES EN BIONANOCIENCIAS "ELIZABETH JARES ERIJMAN"
Articulos(INQUISUR)
Articulos de INST.DE QUIMICA DEL SUR
Citación
Fernandez, Gabriela Araceli; Ocampo, Romina Andrea; Costantino, Andrea Rosana; Dop, Néstor S.; Application of Didactic Strategies as Multisensory Teaching Tools in Organic Chemistry Practices for Students with Visual Disabilities; American Chemical Society; Journal Of Chemical Education; 96; 4; 4-2019; 691-696
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES