Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Trógolo, Mario Alberto  
dc.contributor.author
Medrano, Leonardo  
dc.date.available
2020-01-09T16:59:47Z  
dc.date.issued
2012-12  
dc.identifier.citation
Trógolo, Mario Alberto; Medrano, Leonardo; Personality traits, difficulties in emotion regulation and academic satisfaction in a sample of argentine college students; Universidad de San Buena Aventura; International Journal of Psychological Research; 5; 2; 12-2012; 30-39  
dc.identifier.issn
2011-2084  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/94142  
dc.description.abstract
In recent years academic satisfaction in college students has been subject of considerable research, analysis and theorizing among educational researchers. The purpose of the current study was to examine the contributions of personality traits, using the Big Five Factor Model, and difficulties in emotion regulation to predict academic satisfaction in a sample of university students in Cordoba, Argentina. Contrary to expectations, results of hierarchical regression analysis showed that neither the Big Five traits nor difficulties in emotion regulation made a significantly contribution to the prediction of academic satisfaction. However when considering the overall profile of personality and emotion regulation, two subgroups theoretically and empirically consistent with significant differences in academic satisfaction were identified. Results, implications and limitations of the current study are discussed.  
dc.description.abstract
En los últimos años la satisfacción académica ha sido un tema de considerable investigación debido a la incidencia de esta variable sobre el comportamiento de los estudiantes. El presente trabajo tuvo por objetivo examinar la contribución de los rasgos de personalidad y la regulación emocional en la predicción de la satisfacción académica de los estudiantes universitarios de la ciudad de Córdoba. Contrariamente a lo esperado, los resultados obtenidos mediante análisis de regresión múltiple jerárquica mostraron que ni los rasgos de personalidad ni las dimensiones de regulación emocional predijeron en forma significativa la satisfacción académica. Sin embargo, al considerar el perfil global de personalidad y de regulación emocional, los resultados revelaron dos subgrupos de estudiantes con diferentes niveles de satisfacción académica consistentes desde un punto de vista conceptual y empírico. Se discuten las implicaciones y limitaciones del estudio.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Universidad de San Buena Aventura  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
Satisfacción Académica  
dc.subject
Regulación Emociones  
dc.subject
Personalidad  
dc.subject
Universitarios  
dc.subject.classification
Otras Psicología  
dc.subject.classification
Psicología  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
Personality traits, difficulties in emotion regulation and academic satisfaction in a sample of argentine college students  
dc.title
Personalidad, dificultades en la regulación emocional y satisfacción académica en una muestra de estudiantes universitarios argentinos  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2019-07-15T20:41:05Z  
dc.journal.volume
5  
dc.journal.number
2  
dc.journal.pagination
30-39  
dc.journal.pais
Colombia  
dc.journal.ciudad
Medellín  
dc.description.fil
Fil: Trógolo, Mario Alberto. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Psicología. Laboratorio de Evaluación Psicológica y Educativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Medrano, Leonardo. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Psicología. Laboratorio de Evaluación Psicológica y Educativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba; Argentina  
dc.journal.title
International Journal of Psychological Research  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://mvint.usbmed.edu.co:8002/ojs/index.php/web/article/viewFile/572/675