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dc.contributor.author
Gomez, Maria Celeste  
dc.date.available
2019-11-29T13:17:51Z  
dc.date.issued
2018-01  
dc.identifier.citation
Gomez, Maria Celeste; Returns to education and skill premiums: Estimation and biases sssociated with the case of argentina; Universidad de La Salle; Equidad & Desarrollo; 30; 1-2018; 11-37  
dc.identifier.issn
1692-7311  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/90871  
dc.description.abstract
This article aims to empirically analyze returns to education and skill premiums in employed wage earners in Argentina between 2003 and 2014, under three alternative specifications of the Mincer equations. The study examines the comparative evolution of these returns during the period and identifies biases in the estimates of the proposed income equations. The final objective of this exercise is to decide which alternative is the empirically most appropriate estimate for the case of Argentina in the analysis period. Results show that the Poisson maximum likelihood model, applied to the traditional Mincer approach, generates consistent estimates of returns to the attributes of workers.(Paper published in english and spanish)  
dc.description.abstract
El objetivo del artículo es analizar empíricamente los retornos a la educación y los premios por calificación en asalariados ocupados de Argentina entre 2003 y 2014, bajo tres especificaciones alternativas de ecuaciones de Mincer. Se examinó la evolución comparada de estos retornos durante el periodo y se identificaron sesgos en las estimaciones de las ecuaciones de ingresos propuestas. El propósito final del ejercicio fue decidir qué alternativa resulta la estimación empíricamente más apropiada para el caso argentino en el periodo de análisis. Los resultados muestran que el modelo de Poisson de máxima verosimilitud aplicado al enfoque de Mincer tradicional genera estimadores consistentes de los retornos a los atributos de los trabajadores.  
dc.description.abstract
O objetivo do artigo é analisar empiricamente os retornos à educação e os prêmios por qualificação em assalariados ocupados da Argentina entre 2003 e 2014, sob três especificações alternativas de equações de Mincer. Examinou-se a evolução comparada destes retornos durantes o período e identificaram-se vieses nas estimações das equações de renda propostas. O propósito final do exercício foi decidir qual alternativa seria a estimação empiricamente mais apropriada para o caso argentino no período de análise. Os resultados mostram que o modelo de Poisson de máxima verossimilitude aplicado ao enfoque de Mincer tradicional gera estimadores consistentes dos retornos aos atributos dos trabalhadores.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Universidad de La Salle  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/  
dc.subject
EDUCATION  
dc.subject
ARGENTINA  
dc.subject
INCOME  
dc.subject
LABOR MARKET  
dc.subject.classification
Otras Economía y Negocios  
dc.subject.classification
Economía y Negocios  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
Returns to education and skill premiums: Estimation and biases sssociated with the case of argentina  
dc.title
Retornos a la educación y premios por calificación: Estimación y sesgos asociados al caso argentino  
dc.title
Retornos à educação e prêmios por qualificação: Estimação e vieses associados ao caso argentino  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2019-10-22T17:56:00Z  
dc.identifier.eissn
2389-8844  
dc.journal.number
30  
dc.journal.pagination
11-37  
dc.journal.pais
Colombia  
dc.journal.ciudad
Bogotá  
dc.description.fil
Fil: Gomez, Maria Celeste. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Economía; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba; Argentina  
dc.journal.title
Equidad & Desarrollo  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://revistas.lasalle.edu.co/index.php/ed/issue/view/296  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.19052/ed.4327