Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

A different perspective to define language learning strategies

Di Carlo, SergioIcon
Fecha de publicación: 01/2017
Editorial: Consortia Academia Publishing
Revista: International Journal of Research Studies in Language Learning
ISSN: 2243-7762
e-ISSN: 2243-7754
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Estudios Generales del Lenguaje

Resumen

Most authors agree that learning a language can be optimized through the use of strategies. However, there is no agreement on what exactly strategies are and what characteristics they have. The lack of clarity or the generalization in many of the definitions cause some problems in the empirical field and the measurements performed tend to present weak psychometric properties. This article presents a critical analysis of different definitions and a search for patterns and etymological tracking, in order to specify the attributes underlying the concept of language learning strategy. The new proposed definition establishes a clear difference between what is strategic and what is not, based on the notion of efficacy and efficiency. Furthermore, secondary inherent characteristics of strategies are examined. The article concludes with a discussion of theoretical and empirical implications and methodological suggestions.
Palabras clave: Attributes , Efficacy , Efficiency , Foreign Language
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 158.8Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/73923
URL: http://consortiacademia.org/10-5861ijrsll-2016-1594/
DOI: http://dx.doi.org/10.5861/ijrsll.2016.1594
Colecciones
Articulos(CCT - CORDOBA)
Articulos de CTRO.CIENTIFICO TECNOL.CONICET - CORDOBA
Citación
Di Carlo, Sergio; A different perspective to define language learning strategies; Consortia Academia Publishing; International Journal of Research Studies in Language Learning; 6; 4; 1-2017; 43-51
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES