Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

An Intelligent tutor for teaching software design patterns (Indexed SCI)

Berdun, Luis SebastianIcon ; Amandi, Analia AdrianaIcon ; Campo, Marcelo RicardoIcon
Fecha de publicación: 12/2014
Editorial: Wiley
Revista: Computer Applications In Engineering Education
ISSN: 1061-3773
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Ciencias de la Computación

Resumen

How to teach students to design in the classroom? When is experience crucial to do design? In particular, how to teach design patterns to students who are beginning to know the importance of a good design? Experience is essential to understand and apply patterns in an effective way. Generally, novice users are not good at working in real experiences while they are good at learning new techniques and methods for designing. In this work, we show the results of teaching patterns using an artificial intelligent assistant that helps novice developers during the design process. Our assistant is an interface agent that observes novice users working, and when it detects that a design pattern can be applied, it makes a suggestion justifying its opinion. Thus, students understand when and where a pattern could be applied.
Palabras clave: Intelligent Agents , Teaching Design Patterns , Intelligent Tutor
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 2.861Mb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/6784
URL: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/cae.20582/abstract
DOI: http://dx.doi.org/ 10.1002/cae.20582
DOI: http://dx.doi.org/10.1002/cae.20582
Colecciones
Articulos(ISISTAN)
Articulos de INSTITUTO SUPERIOR DE INGENIERIA DEL SOFTWARE
Citación
Berdun, Luis Sebastian; Amandi, Analia Adriana; Campo, Marcelo Ricardo; An Intelligent tutor for teaching software design patterns (Indexed SCI); Wiley; Computer Applications In Engineering Education; 22; 4; 12-2014; 583-592
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES