Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Beech, Jason
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Artopoulos, Alejandro
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.date.available
2018-07-10T17:55:53Z
dc.date.issued
2016-04
dc.identifier.citation
Beech, Jason; Artopoulos, Alejandro; Interpreting the circulation of educational discourse across space: searching for new vocabularies; Taylor & Francis; Globalisation, Societies and Education; 14; 2; 4-2016; 251-271
dc.identifier.issn
1476-7732
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/51636
dc.description.abstract
This article argues that certain established vocabularies that are used to interpret the circulation of educational discourse and its transformation in different settings have significant limitations to capture the complexity inherent to new geographies of power/knowledge in education and that, consequently, we need to develop new concepts to analyse the movement of educational discourses across space. After a critique of concepts such as ‘transfer’ and ‘policy borrowing’, we offer an alternative kind of approach by using Actor-Network Theory (ANT) to briefly analyse Conectar Igualdad, a program in Argentina that distributes one computer per student in secondary schools. It will be shown how the use ANT can make certain connections visible that would not be so noticeable using the established vocabularies discussed above.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Taylor & Francis
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
Actor-Network Theory
dc.subject
Comparative Education
dc.subject
Globalisation And Education
dc.subject
Policy Borrowing
dc.subject.classification
Otras Ciencias de la Educación
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.title
Interpreting the circulation of educational discourse across space: searching for new vocabularies
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2018-07-10T14:26:06Z
dc.journal.volume
14
dc.journal.number
2
dc.journal.pagination
251-271
dc.journal.pais
Reino Unido
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.description.fil
Fil: Beech, Jason. Universidad de San Andrés. Escuela de Educación; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Artopoulos, Alejandro. Universidad de San Andrés. Escuela de Educación; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.journal.title
Globalisation, Societies and Education
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1080/14767724.2015.1025713
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/14767724.2015.1025713
Archivos asociados