Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Interpreting the circulation of educational discourse across space: searching for new vocabularies

Beech, JasonIcon ; Artopoulos, Alejandro
Fecha de publicación: 04/2016
Editorial: Taylor & Francis
Revista: Globalisation, Societies and Education
ISSN: 1476-7732
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Ciencias de la Educación

Resumen

This article argues that certain established vocabularies that are used to interpret the circulation of educational discourse and its transformation in different settings have significant limitations to capture the complexity inherent to new geographies of power/knowledge in education and that, consequently, we need to develop new concepts to analyse the movement of educational discourses across space. After a critique of concepts such as ‘transfer’ and ‘policy borrowing’, we offer an alternative kind of approach by using Actor-Network Theory (ANT) to briefly analyse Conectar Igualdad, a program in Argentina that distributes one computer per student in secondary schools. It will be shown how the use ANT can make certain connections visible that would not be so noticeable using the established vocabularies discussed above.
Palabras clave: Actor-Network Theory , Comparative Education , Globalisation And Education , Policy Borrowing
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 363.4Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/51636
DOI: http://dx.doi.org/10.1080/14767724.2015.1025713
URL: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/14767724.2015.1025713
Colecciones
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Beech, Jason; Artopoulos, Alejandro; Interpreting the circulation of educational discourse across space: searching for new vocabularies; Taylor & Francis; Globalisation, Societies and Education; 14; 2; 4-2016; 251-271
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES