Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Promoting visual literacy among undergraduate students in geography: teaching a visualized Latin America

Hollman, Verónica CarolinaIcon
Fecha de publicación: 09/2013
Editorial: Taylor & Francis
Revista: Journal of Geography in Higher Education
ISSN: 0309-8265
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Ciencias Medioambientales

Resumen

This study offers a discussion of the role of the visual in the professional training of geographers arguing that visual literacy is not necessarily promoted during geography undergraduate studies. It then analyzes an experience of teaching a visualized Latin America developed in Argentina, as an illustrative example: on the one hand, it reveals the general lack of visual literacy among geography students; on the other hand, it suggests strategies that call for a shift in what is classically understood as a technical skill. It concludes addressing the need to redefine visual literacy in broader terms within the discipline and its training.
Palabras clave: Visual Literacy , Latin America , Geography , Undergraduate Studies
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 132.0Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/34339
URL: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/03098265.2013.836626
DOI: http://dx.doi.org/10.1080/03098265.2013.836626
Colecciones
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Hollman, Verónica Carolina; Promoting visual literacy among undergraduate students in geography: teaching a visualized Latin America; Taylor & Francis; Journal of Geography in Higher Education; 38; 1; 9-2013; 136-147
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES