Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Coleoni, Enrique Andres  
dc.contributor.author
Buteler, Laura Maria  
dc.contributor.author
Perea, Maria Andrea  
dc.date.available
2017-12-28T15:33:48Z  
dc.date.issued
2014-03  
dc.identifier.citation
Perea, Maria Andrea; Buteler, Laura Maria; Coleoni, Enrique Andres; Analizing high school students’ problem solving through their personal epistemologies; Latin American Physics Education Network; Latin-American Journal of Physics Education; 8; 1; 3-2014; 3-12  
dc.identifier.issn
1870-9095  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/31790  
dc.description.abstract
A case study is presented in which the epistemic aspects of three students’ productions during problem solving are analyzed. These students address a non-instructional Mechanics problem. The theoretical framework adopted is that of Cognitive Resources, which assumes that students’ cognitive activities are epistemicaly framed via the activation of epistemic resources. The analysis shows that students’ epistemic frames can account for certain characteristics of their reasonings. Furthermore,the epistemic analysis offered gives insight into how they are able to carry out a metacognitive analysis on their own reasoning. Regarding the characteristics in these students personal epistemologies, these high-school students exhibit an epistemic sophistication compared to that of more advanced university students reported in the literature.  
dc.description.abstract
Se presenta un estudio de caso en elque se analizan los aspectos epistémicos de produccionesdetres estudiantes durante la resolución de problemas. Estos estudiantes abordanun problema no instruccional de Mecánica. El marco teórico adoptado es el de Recursos Cognitivos, que asume que las actividades cognitivas delos estudiantes seenmarcadas epistemológicamente a través de la activación de los recursos epistémicos. El análisis muestra que los marcos epistémicos de los estudiantes pueden dar cuenta de algunas características de sus razonamientos. Además, el análisis epistémico ofrecido da una idea de la forma en que son capaces de llevar a cabo un análisis metacognitivo sobre su propio razonamiento. En cuanto a las características de las epistemologías personalesdeestos estudiantes, estos estudiantes de secundaria muestran una sofisticación epistemológica en comparación con la de los estudiantes universitarios más avanzados en la literatura.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Latin American Physics Education Network  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
Personal Epistemologies  
dc.subject
Cognitive Resources  
dc.subject
Metacognition  
dc.subject.classification
Otras Ciencias de la Educación  
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
Analizing high school students’ problem solving through their personal epistemologies  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2017-12-26T20:38:10Z  
dc.journal.volume
8  
dc.journal.number
1  
dc.journal.pagination
3-12  
dc.journal.pais
México  
dc.description.fil
Fil: Coleoni, Enrique Andres. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Física Enrique Gaviola. Universidad Nacional de Córdoba. Instituto de Física Enrique Gaviola; Argentina. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Matemática, Astronomía y Física; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Buteler, Laura Maria. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Matemática, Astronomía y Física; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Física Enrique Gaviola. Universidad Nacional de Córdoba. Instituto de Física Enrique Gaviola; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Perea, Maria Andrea. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Matemática, Astronomía y Física; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Física Enrique Gaviola. Universidad Nacional de Córdoba. Instituto de Física Enrique Gaviola; Argentina  
dc.journal.title
Latin-American Journal of Physics Education  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.lajpe.org/march14/01_LAJPE_868_Enrique_Coleoni.pdf