Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Evento

Students’ experiences with online education: a validation study using Item Response Theory models

Musso, Mariel FernandaIcon ; Noguera, Maria Teresa; Cascallar, Eduardo
Tipo del evento: Congreso
Nombre del evento: 33rd International Congress of Psychology
Fecha del evento: 21/07/2024
Institución Organizadora: International Union of Psychological Science;
Título de la revista: International Journal of Psychology
Editorial: Wiley Blackwell Publishing, Inc
ISSN: 0020-7594
e-ISSN: 1464-066X
Idioma: Inglés
Clasificación temática:
Psicología

Resumen

This study aims to validate a measure of students’ experiences regarding online education based on the Community of Inquiry framework (CoI). Although it has been validated in different educational contexts and languages, the analysis of its psychometric properties using Item Response Theory models (IRT) remains unexplored. Method: 626 undergraduate university students (60% female;Mage = 26 years; SD = 6) answered voluntarily the “CoI Spanish scale” during online synchronic instruction. It consists of 34 four-point Likert scale items, grouped into three factors: teacher (TP; = .91), cognitive (CP; = .93), and social presence (SP; = .89). The unidimensionality assumption was checked with exploratory and confirmatory factor analyses(EFA-CFA).
Palabras clave: Self-regulated learnig , Construct validity , Online learning , Item Response Theory
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 533.8Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/276717
URL: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/ijop.13194
URL: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1002/ijop.13194
DOI: http://dx.doi.org/10.1002/ijop.13194
Colecciones
Eventos(CIIPME)
Eventos de CENTRO INTER. DE INV. EN PSICOLOGIA MATEMATICA Y EXP. "DR. HORACIO J.A RIMOLDI"
Citación
Students’ experiences with online education: a validation study using Item Response Theory models; 33rd International Congress of Psychology; República Checa; 2024; 528-529
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES