Artículo
Boiling interface: a guided discovery teaching activitiy
Título:
Interfase en ebullición: una actividad de enseñanza mediante descubrimiento guiado
Fecha de publicación:
04/2025
Editorial:
Universidad Nacional Autónoma de México
Revista:
Educación Química
ISSN:
0187-893X
Idioma:
Inglés
Tipo de recurso:
Artículo publicado
Clasificación temática:
Resumen
I n basic chemistry courses, it is common to introduce students to the concepts of vapor pressure and boiling temperature for a liquid substance in its pure state at the initial stages of course development. These macroscopic characteristics of substances are intimately related to molecular properties that govern the interactions between molecules (Tro, 2014). The boiling point is defined as the temperature at which the vapor pressure of the substance equals the external pressure. This point correlates with the boiling phenomenon, which involves the formation of bubbles within the bulk of the liquid.
Palabras clave:
GENERAL CHEMISTRY
,
CHEMICAL PRACTICES
,
TEACHING
,
BUBBLING
Archivos asociados
Licencia
Identificadores
Colecciones
Articulos(CCT - PATAGONIA NORTE)
Articulos de CTRO.CIENTIFICO TECNOL.CONICET - PATAGONIA NORTE
Articulos de CTRO.CIENTIFICO TECNOL.CONICET - PATAGONIA NORTE
Citación
Andrade Gamboa, Julio José; Fernández Albanesi, Luisa Francisca; Donati, Edgardo Ruben; Boiling interface: a guided discovery teaching activitiy; Universidad Nacional Autónoma de México; Educación Química; 36; 2; 4-2025; 116-124
Compartir
Altmétricas