Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Selzer, Matias Nicolas  
dc.contributor.author
Asiain, Lucia Montserrat  
dc.contributor.author
Ferracutti, Gabriela Roxana  
dc.contributor.author
Urribarri, Dana Karina  
dc.contributor.author
Larrea, Martin Leonardo  
dc.date.available
2025-08-19T10:59:49Z  
dc.date.issued
2025-05-26  
dc.identifier.citation
Selzer, Matias Nicolas; Asiain, Lucia Montserrat; Ferracutti, Gabriela Roxana; Urribarri, Dana Karina; Larrea, Martin Leonardo; Immersive learning: evaluating virtual reality for geological compass education; IEEE Computer Society; Ieee Pervasive Computing; 26-5-2025; 1-11  
dc.identifier.issn
1536-1268  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/269231  
dc.description.abstract
In the field of earth sciences, an essential aspect of geology students´ education is acquiring the skill of using a geological compass, but classroom training and limited field trips are often insufficient. The immersive and interactive nature of the virtual reality (VR) system provides a valuable resource for students and educators, offering new opportunities for immersive learning experiences. This manuscript presents an evaluation study of an innovative VR training system focused on improving practical skills in geological compass usage among geology students. The research compares students who trained with the VR system to those who did not. Results showed significant improvements in measuring strike, dip, and dip direction for students using VR, demonstrating its effectiveness as a training tool. The study highlights the potential of VR technology to enhance practical skill acquisition in geology education.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
IEEE Computer Society  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
VIRTUAL REALITY  
dc.subject
GEOLOGY EDUCATION  
dc.subject
VIRTUAL REALITY SIMULATION  
dc.subject.classification
Otras Ciencias de la Computación e Información  
dc.subject.classification
Ciencias de la Computación e Información  
dc.subject.classification
CIENCIAS NATURALES Y EXACTAS  
dc.title
Immersive learning: evaluating virtual reality for geological compass education  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2025-08-07T15:01:39Z  
dc.identifier.eissn
1558-2590  
dc.journal.pagination
1-11  
dc.journal.pais
Estados Unidos  
dc.journal.ciudad
Los Alamitos  
dc.description.fil
Fil: Selzer, Matias Nicolas. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingenieria de la Computacion. Laboratorio de Investigación y Desarrollo en Visualización yComputación Gráfica; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Asiain, Lucia Montserrat. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Geología; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto Geológico del Sur. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Geología. Instituto Geológico del Sur; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Ferracutti, Gabriela Roxana. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto Geológico del Sur. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Geología. Instituto Geológico del Sur; Argentina. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Geología; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Urribarri, Dana Karina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingenieria de la Computacion. Laboratorio de Investigación y Desarrollo en Visualización yComputación Gráfica; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Larrea, Martin Leonardo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingeniería de la Computación. Instituto de Ciencias e Ingeniería de la Computación; Argentina. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ciencias e Ingenieria de la Computacion. Laboratorio de Investigación y Desarrollo en Visualización yComputación Gráfica; Argentina  
dc.journal.title
Ieee Pervasive Computing  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://ieeexplore.ieee.org/document/11015518/  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1109/MPRV.2025.3569209