Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Immersive learning: evaluating virtual reality for geological compass education

Selzer, Matias Nicolas; Asiain, Lucia MontserratIcon ; Ferracutti, Gabriela RoxanaIcon ; Urribarri, Dana KarinaIcon ; Larrea, Martin LeonardoIcon
Fecha de publicación: 26/05/2025
Editorial: IEEE Computer Society
Revista: Ieee Pervasive Computing
ISSN: 1536-1268
e-ISSN: 1558-2590
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Ciencias de la Computación e Información

Resumen

In the field of earth sciences, an essential aspect of geology students´ education is acquiring the skill of using a geological compass, but classroom training and limited field trips are often insufficient. The immersive and interactive nature of the virtual reality (VR) system provides a valuable resource for students and educators, offering new opportunities for immersive learning experiences. This manuscript presents an evaluation study of an innovative VR training system focused on improving practical skills in geological compass usage among geology students. The research compares students who trained with the VR system to those who did not. Results showed significant improvements in measuring strike, dip, and dip direction for students using VR, demonstrating its effectiveness as a training tool. The study highlights the potential of VR technology to enhance practical skill acquisition in geology education.
Palabras clave: VIRTUAL REALITY , GEOLOGY EDUCATION , VIRTUAL REALITY SIMULATION
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 378.3Kb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/269231
URL: https://ieeexplore.ieee.org/document/11015518/
DOI: http://dx.doi.org/10.1109/MPRV.2025.3569209
Colecciones
Articulos (ICIC)
Articulos de INSTITUTO DE CS. E INGENIERIA DE LA COMPUTACION
Citación
Selzer, Matias Nicolas; Asiain, Lucia Montserrat; Ferracutti, Gabriela Roxana; Urribarri, Dana Karina; Larrea, Martin Leonardo; Immersive learning: evaluating virtual reality for geological compass education; IEEE Computer Society; Ieee Pervasive Computing; 26-5-2025; 1-11
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES