Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Capítulo de Libro

Extreme Weather Events: An Integrated Didactical Proposal to Discuss the Nature of Postnormal Science

Título del libro: Transdisciplinarity in Citizenship Education: Challenges, Advances, and Research Proposals

Arriassecq, IreneIcon ; Seoane, María Eugenia; Greca, Ileana M.; Aduriz Bravo, AgustinIcon
Otros responsables: Ortega Sánchez, D.
Fecha de publicación: 2024
Editorial: Springer
ISBN: 978-3-031-69209-3
Idioma: Inglés
Clasificación temática:
Educación General

Resumen

School science is an ideal environment to encourage students to theoretically reflect on various aspects of the scientific activity and of the responsibility that we should all be able to exercise as citizens to contribute to possible solutions to socioscientific problems, or to those related to “postnormal science”. In such problems, uncertainty cannot be eliminated because it is inherent to them; their treatment allows for in-depth analysis of the achievements and limitations of science. This chapter presents the theoretical foundations, with a strong emphasis on the epistemological aspects, upon which a teaching-learning sequence was developed to address “extreme weather events” in secondary school. It describes the implementation of the sequence and analyzes the results in terms of the evolution of students’ conceptions. Despite limitations during the implementation, the results are encouraging, showing that students acquired theoretical tools to make informed decisions and critically analyze the type of science that scientists have been conducting for decades.
Palabras clave: EXTREME WEATHER EVENTS , INTEGRATED DIDACTICAL PROPOSAL , NATURE OF SCIENCE , POSTNORMAL SCIENCE
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 639.0Kb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/262458
URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-69209-3_1
Colecciones
Capítulos de libros(CCT - TANDIL)
Capítulos de libros de CTRO CIENTIFICO TECNOLOGICO CONICET - TANDIL
Capítulos de libros(OCA CIUDAD UNIVERSITARIA)
Capítulos de libros de OFICINA DE COORDINACION ADMINISTRATIVA CIUDAD UNIVERSITARIA
Citación
Arriassecq, Irene; Seoane, María Eugenia; Greca, Ileana M.; Aduriz Bravo, Agustin; Extreme Weather Events: An Integrated Didactical Proposal to Discuss the Nature of Postnormal Science; Springer; 2024; 1-22
Compartir

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES