Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

The concept of openness behind c and x-MOOCs (Massive Open Online Courses)

Rodriguez, Carlos OsvaldoIcon
Fecha de publicación: 01/2013
Editorial: International Council for Open and Distance Education
Revista: Open Praxis
ISSN: 2304-070X
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Ciencias de la Educación

Resumen

The last five years have witnessed a hype about MOOCs (Massive Open Online Courses) presaging a revolution in higher education. Although all MOOCs have in common their scale and free access, they have already bifurcated in two very distinct types of courses when compared in terms of their underpinning theory, format and structure, known as c-MOOCs and x-MOOCs. The concept of openness behind each of the formats is also very different. Previous studies have shown that c-and x-MOOCs share some common features but that they clearly differ on the learning theory and pedagogical model on which they stand. In this paper we extend earlier findings and concentrate on the concept of “openness” behind each format showing important differences.
Palabras clave: Distance Education , Massive Open Online Course , Mooc , Open Course , Open Learning , Openness
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 500.4Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution 2.5 Unported (CC BY 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/25738
URL: https://www.openpraxis.org/index.php/OpenPraxis/article/view/42
DOI: http://dx.doi.org/10.5944/openpraxis.5.1.42
Colecciones
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Rodriguez, Carlos Osvaldo; The concept of openness behind c and x-MOOCs (Massive Open Online Courses); International Council for Open and Distance Education; Open Praxis; 5; 1; 1-2013; 67-73
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES