Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

A PCK-mapping approach to show the integration among components of the pedagogical content knowledge of elementary education teacher educators about biodiversity

Ottogalli, Maria EmiliaIcon ; Bermudez, Gonzalo Miguel AngelIcon
Fecha de publicación: 12/2024
Editorial: Elsevier
Revista: Teaching and Teacher Education
ISSN: 0742-051X
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Ciencias de la Educación

Resumen

Biodiversity is a very important topic nowadays, but there is currently a lack of studies on the Pedagogical Content Knowledge (PCK) of this concept. We examined the integration of the PCK components of ten elementary education teacher educators in Argentina through a qualitative, interpretative, and exploratory study, using semi-structured interviews based on the Content Representation tool and the mapping approach. OTS and KSU were most integrated while KA was the least integrated. We discuss the implications of integration between PCK components for biodiversity teaching as a contribution to teacher training and future research.
Palabras clave: Pedagogical content knowledge , Teacher education , Teacher trainers , Biodiversity , Science instruction , Elementary education
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 4.922Mb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/253844
URL: https://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0742051X24002798
DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2024.104746
Colecciones
Articulos(CCT - CORDOBA)
Articulos de CTRO.CIENTIFICO TECNOL.CONICET - CORDOBA
Citación
Ottogalli, Maria Emilia; Bermudez, Gonzalo Miguel Angel; A PCK-mapping approach to show the integration among components of the pedagogical content knowledge of elementary education teacher educators about biodiversity; Elsevier; Teaching and Teacher Education; 151; 12-2024; 1-15
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES