Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Capítulo de Libro

New Cognitive practices in a Master’s Thesis Proposal Writing Seminar

Título del libro: Writing as a Human Activity: Implications and Applications of the Work of Charles Bazerman

Carlino, PaulaIcon
Otros responsables: Rogers, Paul; Russell, David M.; Carlino, PaulaIcon ; Marine, Jonathan
Fecha de publicación: 2023
Editorial: The WAC Clearinghouse; University Press of Colorado
ISBN: 978-1-64215-180-0
Idioma: Inglés
Clasificación temática:
Otras Psicología; Educación General; Lenguajes Específicos

Resumen

This chapter explores Bazerman´s notion that genres shape the ways of thinking of those who participate in them as genres channel their cognitive activity according to the social practices that they help organize. The chapter analyzes videotaped classroom interactions in a master´s thesis proposal writing seminar. It identifies five types of specialized cognitive practices that master´s students begin to engage in, and characterizes the interactive pedagogy, centered on joint reviews, carried out in the context of the covid-19 pandemic. These collective reviews are both a device for genre learning and a methodological resource that allows the researcher to gain access to clues about the intellectual processes of those who write and talk about texts.
Palabras clave: WRITING , GENRE , TEACHING , LEARNING
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 191.7Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Argentina (CC BY-NC-ND 2.5 AR)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/246497
URL: https://wac.colostate.edu/books/perspectives/human/
DOI: https://doi.org/10.37514/PER-B.2023.1800.2.01
Colecciones
Capítulos de libros(SEDE CENTRAL)
Capítulos de libros de SEDE CENTRAL
Citación
Carlino, Paula; New Cognitive practices in a Master’s Thesis Proposal Writing Seminar; The WAC Clearinghouse; University Press of Colorado; 2023; 31-57
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES