Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Goldin, Andrea Paula  
dc.contributor.author
Segretin, María Soledad  
dc.contributor.author
Hermida, Maria Julia  
dc.contributor.author
Paz, Luciano  
dc.contributor.author
Lipina, Sebastián Javier  
dc.contributor.author
Sigman, Mariano  
dc.date.available
2015-10-09T15:26:26Z  
dc.date.issued
2013-06  
dc.identifier.citation
Goldin, Andrea Paula; Segretin, María Soledad; Hermida, Maria Julia; Paz, Luciano; Lipina, Sebastián Javier; et al.; Training planning and working memory in third graders; Wiley; Mind, Brain, and Education; 7; 2; 6-2013; 136-146  
dc.identifier.issn
1751-228X  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/2459  
dc.description.abstract
Working memory and planning are fundamental cognitive skills supporting fluid reasoning. We show that 2 games that train working memory and planning skills in school-aged children promote transfer to 2 different tasks: an attentional test and a fluid reasoning test. We also show long-term improvement of planning and memory capacities in 8-year-old children after playing adaptive computer games specifically tailored to entrain these cognitive functions. Working memory capacity expanded from 5 to 7 items by using our games. Furthermore, steady progression in the task indicates that this capacity can be trained rapidly. Planning abilities persisted in a nonmarkovian form of play, where a move is highly influenced by previous moves, avoiding back-ups. Here, we introduce a public and growing platform (http://www.matemarote.com.ar/) developed for this research which has the potential for wide use in educational research.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Wiley  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
Planning  
dc.subject
Cognitive Skills  
dc.subject.classification
Educación General  
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.subject.classification
Neurociencias  
dc.subject.classification
Medicina Básica  
dc.subject.classification
CIENCIAS MÉDICAS Y DE LA SALUD  
dc.title
Training planning and working memory in third graders  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2016-03-30 10:35:44.97925-03  
dc.journal.volume
7  
dc.journal.number
2  
dc.journal.pagination
136-146  
dc.journal.pais
Estados Unidos  
dc.journal.ciudad
Hoboken  
dc.description.fil
Fil: Goldin, Andrea Paula. Centro de Educación Médica e Investigación Clínica; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Segretin, María Soledad. Centro de Educación Médica e Investigación Clínica; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Hermida, Maria Julia. Centro de Educación Médica e Investigación Clínica; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Paz, Luciano. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Lipina, Sebastián Javier. Centro de Educación Médica e Investigación Clínica; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Sigman, Mariano. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Universidad Torcuato Di Tella; Argentina  
dc.journal.title
Mind, Brain, and Education  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/DOI:10.1111/mbe.12019  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/mbe.12019/abstract