Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Training planning and working memory in third graders

Goldin, Andrea PaulaIcon ; Segretin, María SoledadIcon ; Hermida, Maria JuliaIcon ; Paz, LucianoIcon ; Lipina, Sebastián JavierIcon ; Sigman, MarianoIcon
Fecha de publicación: 06/2013
Editorial: Wiley
Revista: Mind, Brain, and Education
ISSN: 1751-228X
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado

Resumen

Working memory and planning are fundamental cognitive skills supporting fluid reasoning. We show that 2 games that train working memory and planning skills in school-aged children promote transfer to 2 different tasks: an attentional test and a fluid reasoning test. We also show long-term improvement of planning and memory capacities in 8-year-old children after playing adaptive computer games specifically tailored to entrain these cognitive functions. Working memory capacity expanded from 5 to 7 items by using our games. Furthermore, steady progression in the task indicates that this capacity can be trained rapidly. Planning abilities persisted in a nonmarkovian form of play, where a move is highly influenced by previous moves, avoiding back-ups. Here, we introduce a public and growing platform (http://www.matemarote.com.ar/) developed for this research which has the potential for wide use in educational research.
Palabras clave: Planning , Cognitive Skills
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 941.9Kb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/2459
DOI: http://dx.doi.org/DOI:10.1111/mbe.12019
URL: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/mbe.12019/abstract
Colecciones
Articulos(SEDE CENTRAL) [20918]
Articulos de SEDE CENTRAL
Articulos(IFIBA) [1659]
Articulos de INST.DE FISICA DE BUENOS AIRES
Citación
Goldin, Andrea Paula; Segretin, María Soledad; Hermida, Maria Julia; Paz, Luciano; Lipina, Sebastián Javier; et al.; Training planning and working memory in third graders; Wiley; Mind, Brain, and Education; 7; 2; 6-2013; 136-146
Compartir
Altmétricas
 
Estadísticas
Visualizaciones: 154
Descargas: 0

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

Ministerio
https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES