Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Online Instructional Videos: Effects of Presentation Format on Comprehension and Metacomprehension

Burin, Debora InesIcon ; González, Federico Martín; Marrujo Sucno, Jonathan Gabriel; Martínez, Magalí AyelénIcon
Fecha de publicación: 07/2024
Editorial: Taylor & Francis
Revista: The Journal of Experimental Education
ISSN: 0022-0973
e-ISSN: 1940-0683
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Psicología

Resumen

This study analyzed the effects of presentation format (digital text, no images video, decorative images video), and verbal ability and working memory capacity, on comprehension performance and metacomprehension judgments and bias. Two hundred and thirty-eight college students were tested in an experimental remote e-learning setting. For comprehension performance, decorative images hindered comprehension. Verbal ability was a predictor of comprehension for both text and video. For metacomprehension judgments, video led to lower and less precise judgments than text. Results are discussed in terms of seductive video versus emotional design effects in multimedia learning, and the multimedia heuristic and deception effect in metacomprehension.
Palabras clave: Distance education and online learning , Instructional video , Multimedia learning , Multimedia comprehension , Metacognition
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 1.612Mb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/241670
URL: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00220973.2024.2376606
DOI: http://dx.doi.org/10.1080/00220973.2024.2376606
Colecciones
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Burin, Debora Ines; González, Federico Martín; Marrujo Sucno, Jonathan Gabriel; Martínez, Magalí Ayelén; Online Instructional Videos: Effects of Presentation Format on Comprehension and Metacomprehension; Taylor & Francis; The Journal of Experimental Education; 2024; 7-2024; 1-21
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES