Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Epistemic Decentering: Toward a More Equitable Pedagogy

Levitt, Peggy; Rutherford, Markella; Saferstein, Ezequiel AndresIcon
Fecha de publicación: 03/2024
Editorial: The University of Chicago Press
Revista: History of Humanities
ISSN: 2379-3163
e-ISSN: 2379-3171
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Sociología

Resumen

To date, most post- and decolonial responses to inequality in cultural and intellectual institutions have focused on regaining control over “theory” and epistemology. Alexander’s reflection urges us to expand the boundaries of the battleground. Diversifying content is important. But that will not do the trick if it is not accompanied by a range of other shifts in how we engage with these materials and with one another—in the institutions where we study and work, and in the disciplinary infrastructures that organize our work. To make more meaningful progress toward intellectual and cultural equality, we need to decenter how we listen, smell, feel, and touch as well as how we see. We need to decenter our pedagogical and scholarly relationships. This article lays out why that urgently matters and offer concrete suggestions for moving forward.
Palabras clave: INTELLECTUAL CIRCULATION , PUBLISHING , CENTER AND PERIPHERY , GLOBALIZATION
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 111.9Kb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/238152
URL: https://www.journals.uchicago.edu/doi/10.1086/729081
DOI: http://dx.doi.org/10.1086/729081
Colecciones
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Levitt, Peggy; Rutherford, Markella; Saferstein, Ezequiel Andres; Epistemic Decentering: Toward a More Equitable Pedagogy; The University of Chicago Press; History of Humanities; 9; 1; 3-2024; 163-178
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES