Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Pedrazzini, Ana Mercedes  
dc.contributor.author
Zinkgraf, Constanza  
dc.contributor.author
Bugallo, Lucía  
dc.contributor.author
D'adamo, Paola  
dc.contributor.author
Lozada, Mariana  
dc.date.available
2024-02-20T14:42:40Z  
dc.date.issued
2023-05  
dc.identifier.citation
Pedrazzini, Ana Mercedes; Zinkgraf, Constanza; Bugallo, Lucía; D'adamo, Paola; Lozada, Mariana; Humour, empathic concern and perspective-taking in children: Cartooning about social inequality; John Wiley & Sons; Children and Society; 5-2023; 1-22  
dc.identifier.issn
0951-0605  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/227625  
dc.description.abstract
This research is motivated by two inter-related arguments. Humour and cartooning in children are useful means to (1) address sensitive socio-political issues and (2) foster empathic concern and perspective-taking. Humorous cartoons and multimodal narratives were created by 10–13-year olds in school workshops about social inequality and social empathy. Students made cartoons related to concrete situations of economic, gender, racial and ethnic inequality. Children showed empathic concern towards the victims depicted, evidenced by representing positive empathy between characters or by denouncing a lack of empathy. This research suggests that composing humorous multimodal narratives can favour immersive experiences, perspective-taking, empathy and pro-sociality.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
John Wiley & Sons  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
CARTOON  
dc.subject
CIVIC ENGAGEMENT  
dc.subject
COPING HUMOUR  
dc.subject
EMPATHY  
dc.subject
STEREOTYPE  
dc.subject.classification
Otras Psicología  
dc.subject.classification
Psicología  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
Humour, empathic concern and perspective-taking in children: Cartooning about social inequality  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2024-02-19T10:48:26Z  
dc.identifier.eissn
1099-0860  
dc.journal.pagination
1-22  
dc.journal.pais
Reino Unido  
dc.description.fil
Fil: Pedrazzini, Ana Mercedes. Universidad Nacional del Comahue. Instituto Patagónico de Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Patagonia Norte. Instituto Patagónico de Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Zinkgraf, Constanza. Universidad Nacional del Comahue; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Bugallo, Lucía. Universidad Nacional del Comahue. Instituto Patagónico de Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Patagonia Norte. Instituto Patagónico de Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; Argentina  
dc.description.fil
Fil: D'adamo, Paola. Universidad Nacional del Comahue. Instituto Patagónico de Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Patagonia Norte. Instituto Patagónico de Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Lozada, Mariana. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Patagonia Norte. Instituto de Investigaciones en Biodiversidad y Medioambiente. Universidad Nacional del Comahue. Centro Regional Universidad Bariloche. Instituto de Investigaciones en Biodiversidad y Medioambiente; Argentina  
dc.journal.title
Children and Society  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://doi.org/10.1111/chso.12744  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1111/chso.12744