Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Humour, empathic concern and perspective-taking in children: Cartooning about social inequality

Pedrazzini, Ana MercedesIcon ; Zinkgraf, Constanza; Bugallo, LucíaIcon ; D'adamo, PaolaIcon ; Lozada, MarianaIcon
Fecha de publicación: 05/2023
Editorial: John Wiley & Sons
Revista: Children and Society
ISSN: 0951-0605
e-ISSN: 1099-0860
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Psicología

Resumen

This research is motivated by two inter-related arguments. Humour and cartooning in children are useful means to (1) address sensitive socio-political issues and (2) foster empathic concern and perspective-taking. Humorous cartoons and multimodal narratives were created by 10–13-year olds in school workshops about social inequality and social empathy. Students made cartoons related to concrete situations of economic, gender, racial and ethnic inequality. Children showed empathic concern towards the victims depicted, evidenced by representing positive empathy between characters or by denouncing a lack of empathy. This research suggests that composing humorous multimodal narratives can favour immersive experiences, perspective-taking, empathy and pro-sociality.
Palabras clave: CARTOON , CIVIC ENGAGEMENT , COPING HUMOUR , EMPATHY , STEREOTYPE
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 3.873Mb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/227625
URL: https://doi.org/10.1111/chso.12744
DOI: http://dx.doi.org/10.1111/chso.12744
Colecciones
Articulos(IPEHCS)
Articulos de INSTITUTO PATAGONICO DE ESTUDIOS DE HUMANIDADES Y CIENCIAS SOCIALES
Citación
Pedrazzini, Ana Mercedes; Zinkgraf, Constanza; Bugallo, Lucía; D'adamo, Paola; Lozada, Mariana; Humour, empathic concern and perspective-taking in children: Cartooning about social inequality; John Wiley & Sons; Children and Society; 5-2023; 1-22
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES