Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Invited Commentary: Just Using Computers for Any Subject is Not Enough to Acquire Computational Thinking in Early Childhood Education

Hermida, Maria JuliaIcon ; Garzón, María Magdalena; Martinez, Maria CeciliaIcon
Fecha de publicación: 05/2023
Editorial: Universidade Presbiteriana Mackenzie
Revista: Psicología, Teoría y Práctica
ISSN: 1980-6906
Idioma: Español
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Educación General

Resumen

Children around the globe are being raised in environments that are saturated with smart devices. Consequently, teaching computer science at schools is almost universally accepted, with most countries moving towards its inclusion in the curriculum, even as of kindergarten (Bers, 2019; Bers et al., 2019).One apparent reason for this educational decision is technology alphabetization: com-puting is a new literacy for the 21st century (Bers, 2019). Another reason is the change in the way of thinking about how to solve problems, that is, how we acquire computational thinking (CT). CT is defined as “... the thought processes involved in formulating problems and their solutions so that the solutions are represented in a form that can be effectively carried out by an information-processing agent” (Wing, 2011). CT includes at least four skills: a) breaking down a problem into easy steps; b) pattern recognition; c) abstraction; and d) the design of algorithms – understood as a series of steps to follow
Palabras clave: Enseñanza de Ciencias de la Computación , Pensamiento Computacional , Funciones Ejecutivas
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 136.5Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/226535
URL: https://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/15617/11624
Colecciones
Articulos(IDH)
Articulos de INSTITUTO DE HUMANIDADES
Citación
Hermida, Maria Julia; Garzón, María Magdalena; Martinez, Maria Cecilia; Invited Commentary: Just Using Computers for Any Subject is Not Enough to Acquire Computational Thinking in Early Childhood Education; Universidade Presbiteriana Mackenzie; Psicología, Teoría y Práctica; 25; 1; 5-2023; 1-4
Compartir

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES