Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Otero, Maria Rita
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Arlego, Marcelo José Fabián
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.date.available
2024-01-26T13:27:28Z
dc.date.issued
2023-05
dc.identifier.citation
Otero, Maria Rita; Arlego, Marcelo José Fabián; Teaching and learning optics in high school: from Fermat to Feynman; MDPI; Education Sciences; 13; 5; 5-2023; 1-19
dc.identifier.issn
2227-7102
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/224964
dc.description.abstract
In this article, we analyze the basis of a proposal that allows teaching the notions of reflection, refraction, interference and diffraction from a unified perspective, using Fermat’s variational principle, recovered by Richard Feynman in his formulation of the paths sum for quantum mechanics. This allows reconsidering the notions of geometrical and physical optics, using the probabilistic and unified model of quantum mechanics by means of mathematical notions that are accessible to high school students.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
MDPI
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by/2.5/ar/
dc.subject
FERMAT
dc.subject
FEYNMAN
dc.subject
INTERFERENCE
dc.subject
LIGHT
dc.subject
PATHS
dc.subject
PROBABILITY
dc.subject
QUANTUM
dc.subject
SECONDARY SCHOOL
dc.subject
TEACHING
dc.subject.classification
Educación General
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.title
Teaching and learning optics in high school: from Fermat to Feynman
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2024-01-25T14:09:43Z
dc.journal.volume
13
dc.journal.number
5
dc.journal.pagination
1-19
dc.journal.pais
Suiza
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.journal.ciudad
Basel
dc.description.fil
Fil: Otero, Maria Rita. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina
dc.description.fil
Fil: Arlego, Marcelo José Fabián. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina
dc.journal.title
Education Sciences
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.mdpi.com/2227-7102/13/5/503
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.3390/educsci13050503
Archivos asociados