Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Capítulo de Libro

Computational Argumentation for Supporting Learning Processes: Applications and Challenges

Título del libro: Handbook on Intelligent Techniques in the Educational Process

Chesñevar, Carlos IvánIcon ; Collazos, Cesar; Maguitman, Ana GabrielaIcon
Otros responsables: Ivanovic, Mirjana; Klasnja Milicevic, Aleksandra; Jain, Lakhmi C.
Fecha de publicación: 2022
Editorial: Springer
ISSN: 2662-3447
e-ISSN: 2662-3447
ISBN: 978-3-031-04662-9
Idioma: Inglés
Clasificación temática:
Ciencias de la Computación

Resumen

This book chapter analyzes different applications and challenges of computational argumentation for modeling different aspects of learning processes. Some of the topics included are argument-based recommender systems for educational purposes; argument-based shared knowledge for computer-supported collaborative learning (CSCL) and argument-based opinion mining for eliciting students’ knowledge based on information items corresponding to different topics of study. We also identify and discuss salient challenges associated with argumentation in the current state of the art. The chapter is organized to be self-contained, including an overview of the key elements in computational argumentation. Our contribution is intended to provide a reference point for researchers working on intelligent techniques for educational processes who are interested in incorporating argumentation as a metaphor for modeling intelligent decision making in Intelligent Tutoring Systems (ITS), Computer-Supported Collaborative Learning (CSCL) systems, and other related areas.
Palabras clave: ARGUMENTATION , INTELLIGENT TUTORING SYSTEMS , COMPUTER-SUPPORTED COLLABORATIVE LEARNING , OPINION MINING , RECOMMENDER SYSTEMS , SHARED KNOWLEDGE AWARENESS , LEARNING SYSTEMS
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 1.126Mb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/222945
URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-04662-9_9
DOI: http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-04662-9_9
Colecciones
Capítulos de libros(CCT - BAHIA BLANCA)
Capítulos de libros de CTRO.CIENTIFICO TECNOL.CONICET - BAHIA BLANCA
Citación
Chesñevar, Carlos Iván; Collazos, Cesar; Maguitman, Ana Gabriela; Computational Argumentation for Supporting Learning Processes: Applications and Challenges; Springer; 1; 2022; 161-183
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES