Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Bezuch, Bárbara
dc.contributor.author
Porto, Melina
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.other
Porto, Melina
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.date.available
2023-10-31T12:14:13Z
dc.date.issued
2022
dc.identifier.citation
Bezuch, Bárbara; Porto, Melina; Localized Ways and Experiences: Making a Positive Difference in a Rural Multigrade Primary Classroom; Springer; 2022; 131-152
dc.identifier.isbn
978-981-16-5779-5
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/216512
dc.description.abstract
This chapter describes how critical literacy and critical pedagogy were realized in a rural multi-grade primary English classroom in Verónica, a small town in Argentina. The English teacher implemented interdisciplinary projects in cooperation with the Social Sciences and Natural Sciences teachers on a variety of themes. She welcomed and valued the students’ linguistic and cultural backgrounds, for instance by enabling the use of Guarani in addition to Spanish and English. She also fostered the use of creative and artistic means of meaning making. One theme in particular mobilized the children to engage in action: hunting and animal protection. They created posters and poems to raise awareness in the school and their community of the dangers of indiscriminate hunting and the importance of protecting local fauna like ostriches. This action phase illustrates the citizenship and social justice dimension of critical literacy and critical pedagogy.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Springer
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
MULTIGRADE ENGLISH CLASSROOM
dc.subject
RURAL SCHOOL
dc.subject
CRITICAL PEDAGOGY
dc.subject.classification
Otras Ciencias de la Educación
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.title
Localized Ways and Experiences: Making a Positive Difference in a Rural Multigrade Primary Classroom
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type
info:eu-repo/semantics/bookPart
dc.type
info:ar-repo/semantics/parte de libro
dc.date.updated
2023-07-06T21:21:22Z
dc.journal.pagination
131-152
dc.journal.pais
Singapur
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.description.fil
Fil: Bezuch, Bárbara. Instituto Superior de Formación Docente Nº 97 "Almafuerte"; Argentina
dc.description.fil
Fil: Porto, Melina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - La Plata. Instituto de Investigaciones en Humanidades y Ciencias Sociales. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. Instituto de Investigaciones en Humanidades y Ciencias Sociales; Argentina
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-981-16-5780-1_6
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/https://doi.org/10.1007/978-981-16-5780-1_6
dc.conicet.paginas
205
dc.source.titulo
From Critical Literacy to Critical Pedagogy in English Language Teaching
Archivos asociados