Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Capítulo de Libro

Localized Ways and Experiences: Making a Positive Difference in a Rural Multigrade Primary Classroom

Título del libro: From Critical Literacy to Critical Pedagogy in English Language Teaching

Bezuch, Bárbara; Porto, MelinaIcon
Otros responsables: Porto, MelinaIcon
Fecha de publicación: 2022
Editorial: Springer
ISBN: 978-981-16-5779-5
Idioma: Inglés
Clasificación temática:
Otras Ciencias de la Educación

Resumen

This chapter describes how critical literacy and critical pedagogy were realized in a rural multi-grade primary English classroom in Verónica, a small town in Argentina. The English teacher implemented interdisciplinary projects in cooperation with the Social Sciences and Natural Sciences teachers on a variety of themes. She welcomed and valued the students’ linguistic and cultural backgrounds, for instance by enabling the use of Guarani in addition to Spanish and English. She also fostered the use of creative and artistic means of meaning making. One theme in particular mobilized the children to engage in action: hunting and animal protection. They created posters and poems to raise awareness in the school and their community of the dangers of indiscriminate hunting and the importance of protecting local fauna like ostriches. This action phase illustrates the citizenship and social justice dimension of critical literacy and critical pedagogy.
Palabras clave: MULTIGRADE ENGLISH CLASSROOM , RURAL SCHOOL , CRITICAL PEDAGOGY
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 629.4Kb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/216512
URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-981-16-5780-1_6
DOI: https://doi.org/10.1007/978-981-16-5780-1_6
Colecciones
Capítulos de libros(IDIHCS)
Capítulos de libros de INST.DE INVEST.EN HUMANIDADES Y CS SOCIALES
Citación
Bezuch, Bárbara; Porto, Melina; Localized Ways and Experiences: Making a Positive Difference in a Rural Multigrade Primary Classroom; Springer; 2022; 131-152
Compartir
Altmétricas
 

Items relacionados

Mostrando titulos relacionados por título, autor y tema.

  • Capítulo de Libro Challenging Difficult Circumstances: Appreciating Identities in the Neighborhood, the Classroom, the Home, and the Natural World in Fourth Grade
    Título del libro: From Critical Literacy to Critical Pedagogy in English Language Teaching
    Moirano, Carolina; Porto, Melina - Otros responsables: Porto, Melina - (Springer, 2022)
  • Capítulo de Libro Critical Language Education
    Título del libro: From Critical Literacy to Critical Pedagogy in English Language Teaching
    Porto, Melina - Otros responsables: Porto, Melina - (Springer, 2022)
  • Capítulo de Libro Critical Thinkers in the Making: Exploring the World and Enhancing Human Relations in Fifth Grade
    Título del libro: From Critical Literacy to Critical Pedagogy in English Language Teaching
    Arcuri, María Emilia; Porto, Melina - Otros responsables: Porto, Melina - (Springer, 2022)
  • Capítulo de Libro Bridging Critical Literacy and Critical Pedagogy in the English Language Classroom Using Teacher-Made Materials
    Título del libro: From Critical Literacy to Critical Pedagogy in English Language Teaching
    Porto, Melina - Otros responsables: Porto, Melina - (Springer, 2022)
  • Capítulo de Libro A School Visit to the Ecological and Cultural Park William Henry Hudson: Outdoor Learning in Secondary School to Cultivate an Ethical Relationship with Nature and Take Action
    Título del libro: From Critical Literacy to Critical Pedagogy in English Language Teaching
    Helver, Adriana; Porto, Melina - Otros responsables: Porto, Melina - (Springer, 2022)
Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES