Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

A resource for assessing information processing in the developing brain using EEG and eye tracking

Langer, Nicolas; Ho, Erica J.; Alexander, Lindsay M.; Xu, Helen Y.; Jozanovic, Renee K.; Henin, Simon; Petroni, AgustínIcon ; Cohen, Samantha; Marcelle, Enitan T.; Parra, Lucas C.; Milham, Michael P.; Kelly, Simon P.
Fecha de publicación: 04/2017
Editorial: Nature Publishing Group
Revista: Scientific Data
e-ISSN: 2052-4463
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Neurociencias

Resumen

We present a dataset combining electrophysiology and eye tracking intended as a resource for the investigation of information processing in the developing brain. The dataset includes high-density task-based and task-free EEG, eye tracking, and cognitive and behavioral data collected from 126 individuals (ages: 6-44). The task battery spans both the simple/complex and passive/active dimensions to cover a range of approaches prevalent in modern cognitive neuroscience. The active task paradigms facilitate principled deconstruction of core components of task performance in the developing brain, whereas the passive paradigms permit the examination of intrinsic functional network activity during varying amounts of external stimulation. Alongside these neurophysiological data, we include an abbreviated cognitive test battery and questionnaire-based measures of psychiatric functioning. We hope that this dataset will lead to the development of novel assays of neural processes fundamental to information processing, which can be used to index healthy brain development as well as detect pathologic processes.
Palabras clave: Cognitive Neuroscience , Electroencephalography (Eeg) , Human Behavior , Pediatric Research
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 2.643Mb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/21149
URL: https://www.nature.com/articles/sdata201740
DOI: http://dx.doi.org/10.1038/sdata.2017.40
Colecciones
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Langer, Nicolas; Ho, Erica J.; Alexander, Lindsay M.; Xu, Helen Y.; Jozanovic, Renee K.; et al.; A resource for assessing information processing in the developing brain using EEG and eye tracking; Nature Publishing Group; Scientific Data; 4; 4-2017; 1-20; 170040
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES