Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Lencina, María Fernanda
dc.contributor.author
Corral, Lucrecia
dc.contributor.author
Tereschuk, María Laura
dc.date.available
2023-09-04T16:28:28Z
dc.date.issued
2022
dc.identifier.citation
Restructuración de prácticas de laboratorio. Secuencia didáctica: aislamiento de adn y electroforesis en gel de agarosa; XV jornadas de ciencia y tecnología de las facultades de ingeniería del NOA; Salta; Argentina; 2022; 329-329
dc.identifier.isbn
978-987-633-588-1
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/210395
dc.description.abstract
The new CONFEDI standards raised in 2018 for Engineering, especially for the Biomedical Engineeringdegree (FACET-UNT), make it necessary to rethink certain theoretical aspects in order to attend todevelopments in laboratory practices involving new strategies and approaches in our classes. As Organic andBiological Chemistry is a basic matter for the new standards, the approach to the development of particularlaboratory skills becomes more important than ever. It is clear that the COVID-19 pandemic has crossed usfrom many places and that from the virtuality forced by the circumstances of confinement, trying to reinventlearning, we have learned some forms of virtual communication that we had not yet explored. Then, whenreturning to classroom training, a hybrid model has remained as part of our baggage of strategies, and thena new didactic sequence arises, according to Sanjurjo, with four moments of learning: construction,elaboration, exercise, and application. The theme is chosen for the development of the laboratory practice:Isolation of DNA and electrophoresis in agarose gels, is of vital importance in both Biology and BiologicalChemistry and is also an exclusive practice of the FACET Biomedical Engineering career. UNT.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
spa
dc.publisher
Universidad Nacional de Salta
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
Educación
dc.subject
Secuencia Didáctica
dc.subject
Química Biológica
dc.subject
ADN
dc.subject.classification
Educación General
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
dc.title
Restructuración de prácticas de laboratorio. Secuencia didáctica: aislamiento de adn y electroforesis en gel de agarosa
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type
info:eu-repo/semantics/conferenceObject
dc.type
info:ar-repo/semantics/documento de conferencia
dc.date.updated
2023-09-04T10:44:50Z
dc.journal.pagination
329-329
dc.journal.pais
Argentina
dc.journal.ciudad
Salta
dc.description.fil
Fil: Lencina, María Fernanda. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tucumán. Planta Piloto de Procesos Industriales Microbiológicos; Argentina. Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Ciencias Exactas y Tecnología. Departamento de Ingeniería en Procesos y Gestión Industrial; Argentina
dc.description.fil
Fil: Corral, Lucrecia. Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Ciencias Exactas y Tecnología. Departamento de Ingeniería en Procesos y Gestión Industrial; Argentina
dc.description.fil
Fil: Tereschuk, María Laura. Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Ciencias Exactas y Tecnología. Departamento de Ingeniería en Procesos y Gestión Industrial; Argentina
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://xvjcyt.ing.unsa.edu.ar/presetentacion-de-trabajos/
dc.conicet.rol
Autor
dc.conicet.rol
Autor
dc.conicet.rol
Autor
dc.coverage
Nacional
dc.type.subtype
Jornada
dc.description.nombreEvento
XV jornadas de ciencia y tecnología de las facultades de ingeniería del NOA
dc.date.evento
2022-09-29
dc.description.ciudadEvento
Salta
dc.description.paisEvento
Argentina
dc.type.publicacion
Book
dc.description.institucionOrganizadora
Consejo de Decanos de Ingeniería del NOA
dc.source.libro
Libro de resúmenes de las XV jornadas de ciencia y tecnología de las facultades de ingeniería del NOA
dc.date.eventoHasta
2022-09-30
dc.type
Jornada
Archivos asociados