Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Chadwick, Geraldine  
dc.date.available
2023-07-12T15:18:37Z  
dc.date.issued
2022-07  
dc.identifier.citation
Chadwick, Geraldine; Reflexiones sobre la enseñanza de la Física; Tecnocientífica Americana; Universidad de Guayaquil; Sinergia académica; 5; 3; 7-2022; 25-36  
dc.identifier.issn
2765-8252  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/203488  
dc.description.abstract
Este artículo trata acerca de las principales problemáticas acerca de enseñar Física en los territorios de Nuestra América. Preguntarse porqué actualmente los niños y jóvenes no quieren estudiar ciencias y en particular Física merece un reflexión profunda que sea abordada por diferentes aristas.  
dc.description.abstract
This paper presents some reflections on the teaching of Physics in Argentina and is framed in different educational researches within the area of Didactics of Natural Sciences (DCN), particularly in the Didactics of Physics (DF). In Argentina, the teaching of Natural Sciences, particularly Physics, is in a deep crisis that is manifested through the low learning achievements of students (Ministry of Education, 2007). Acevedo Díaz (2005), addresses the problem of the educational purposes of Natural Sciences teaching.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
spa  
dc.publisher
Tecnocientífica Americana; Universidad de Guayaquil  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
ENSEÑANZA  
dc.subject
FÍSICA  
dc.subject
CIENCIAS NATURALES  
dc.subject
DIDÁCTICA  
dc.subject.classification
Otras Humanidades  
dc.subject.classification
Otras Humanidades  
dc.subject.classification
HUMANIDADES  
dc.title
Reflexiones sobre la enseñanza de la Física  
dc.title
Reflections about the teaching of Physics  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2023-07-06T14:34:42Z  
dc.journal.volume
5  
dc.journal.number
3  
dc.journal.pagination
25-36  
dc.journal.pais
Estados Unidos  
dc.journal.ciudad
Texas  
dc.description.fil
Fil: Chadwick, Geraldine. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Filosofía y Letras. Instituto de Ciencias de la Educación; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.journal.title
Sinergia académica  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/https://doi.org/10.51736/sa.v5i3.87  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://sinergiaacademica.com/index.php/sa/article/view/87