Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Chadwick, Geraldine
dc.date.available
2023-07-12T15:18:37Z
dc.date.issued
2022-07
dc.identifier.citation
Chadwick, Geraldine; Reflexiones sobre la enseñanza de la Física; Tecnocientífica Americana; Universidad de Guayaquil; Sinergia académica; 5; 3; 7-2022; 25-36
dc.identifier.issn
2765-8252
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/203488
dc.description.abstract
Este artículo trata acerca de las principales problemáticas acerca de enseñar Física en los territorios de Nuestra América. Preguntarse porqué actualmente los niños y jóvenes no quieren estudiar ciencias y en particular Física merece un reflexión profunda que sea abordada por diferentes aristas.
dc.description.abstract
This paper presents some reflections on the teaching of Physics in Argentina and is framed in different educational researches within the area of Didactics of Natural Sciences (DCN), particularly in the Didactics of Physics (DF). In Argentina, the teaching of Natural Sciences, particularly Physics, is in a deep crisis that is manifested through the low learning achievements of students (Ministry of Education, 2007). Acevedo Díaz (2005), addresses the problem of the educational purposes of Natural Sciences teaching.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
spa
dc.publisher
Tecnocientífica Americana; Universidad de Guayaquil
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
ENSEÑANZA
dc.subject
FÍSICA
dc.subject
CIENCIAS NATURALES
dc.subject
DIDÁCTICA
dc.subject.classification
Otras Humanidades
dc.subject.classification
Otras Humanidades
dc.subject.classification
HUMANIDADES
dc.title
Reflexiones sobre la enseñanza de la Física
dc.title
Reflections about the teaching of Physics
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2023-07-06T14:34:42Z
dc.journal.volume
5
dc.journal.number
3
dc.journal.pagination
25-36
dc.journal.pais
Estados Unidos
dc.journal.ciudad
Texas
dc.description.fil
Fil: Chadwick, Geraldine. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Filosofía y Letras. Instituto de Ciencias de la Educación; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.journal.title
Sinergia académica
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/https://doi.org/10.51736/sa.v5i3.87
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://sinergiaacademica.com/index.php/sa/article/view/87
Archivos asociados