Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Giuliano, Héctor Gustavo
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Giri, Leandro Ariel
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Nicchi, Fernando Gabriel
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Weyerstall, Walter Mario
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Ferreira Aicardi, Lydia Fabiana
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Parselis, Martín
dc.contributor.author
Vasen, Federico
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.date.available
2023-07-12T10:49:20Z
dc.date.issued
2022-03-02
dc.identifier.citation
Giuliano, Héctor Gustavo; Giri, Leandro Ariel; Nicchi, Fernando Gabriel; Weyerstall, Walter Mario; Ferreira Aicardi, Lydia Fabiana; et al.; Critical Thinking and Judgment on Engineer's Work: Its Integration in Engineering Education; Routledge; Engineering Studies; 14; 1; 2-3-2022; 6-16
dc.identifier.issn
1937-8629
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/203377
dc.description.abstract
In the present work we develop some core ideas to strengthen the inclusion of humanistic knowledge in scientific and technical education sustained in the mainstream definition of engineering provided by the Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET). In order to achieve such a goal we developed a novel formal definition of the term ‘judgment’ to enlighten the conceptual links between technical rationality and critical thinking in the context of the engineering profession. The analysis intends to overcome some obstacles still present when integrating humanities in engineering training rather than including them as a mere afterthought.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Routledge
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
CRITICAL THINKING
dc.subject
ENGINEERING EDUCATION
dc.subject
JUDGMENT
dc.subject
TECHNOLOGICAL RATIONALITY
dc.subject.classification
Filosofía, Historia y Filosofía de la Ciencia y la Tecnología
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Filosofía, Ética y Religión
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
HUMANIDADES
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Educación General
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.title
Critical Thinking and Judgment on Engineer's Work: Its Integration in Engineering Education
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2023-06-21T15:34:34Z
dc.identifier.eissn
1940-8374
dc.journal.volume
14
dc.journal.number
1
dc.journal.pagination
6-16
dc.journal.pais
Reino Unido
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.journal.ciudad
Londres
dc.description.fil
Fil: Giuliano, Héctor Gustavo. Pontificia Universidad Católica Argentina "Santa María de los Buenos Aires". Centro de Investigaciones Aplicadas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Giri, Leandro Ariel. Universidad Nacional de Tres de Febrero; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. Instituto de Investigaciones Filosóficas. - Sociedad Argentina de Análisis Filosófico. Instituto de Investigaciones Filosóficas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Nicchi, Fernando Gabriel. Universidad de Buenos Aires; Argentina. Pontificia Universidad Católica Argentina "Santa María de los Buenos Aires". Centro de Investigaciones Aplicadas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Weyerstall, Walter Mario. Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Ciencias Exactas y Tecnología; Argentina
dc.description.fil
Fil: Ferreira Aicardi, Lydia Fabiana. Universidad de Buenos Aires; Argentina. Pontificia Universidad Católica Argentina "Santa María de los Buenos Aires". Centro de Investigaciones Aplicadas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Parselis, Martín. Pontificia Universidad Católica Argentina "Santa María de los Buenos Aires". Centro de Investigaciones Aplicadas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Vasen, Federico. Universidad Tecnológica Nacional. Facultad Regional Buenos Aires; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.journal.title
Engineering Studies
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/19378629.2022.2042003
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1080/19378629.2022.2042003
Archivos asociados