Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Giuliano, Héctor Gustavo  
dc.contributor.author
Giri, Leandro Ariel  
dc.contributor.author
Nicchi, Fernando Gabriel  
dc.contributor.author
Weyerstall, Walter Mario  
dc.contributor.author
Ferreira Aicardi, Lydia Fabiana  
dc.contributor.author
Parselis, Martín  
dc.contributor.author
Vasen, Federico  
dc.date.available
2023-07-12T10:49:20Z  
dc.date.issued
2022-03-02  
dc.identifier.citation
Giuliano, Héctor Gustavo; Giri, Leandro Ariel; Nicchi, Fernando Gabriel; Weyerstall, Walter Mario; Ferreira Aicardi, Lydia Fabiana; et al.; Critical Thinking and Judgment on Engineer's Work: Its Integration in Engineering Education; Routledge; Engineering Studies; 14; 1; 2-3-2022; 6-16  
dc.identifier.issn
1937-8629  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/203377  
dc.description.abstract
In the present work we develop some core ideas to strengthen the inclusion of humanistic knowledge in scientific and technical education sustained in the mainstream definition of engineering provided by the Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET). In order to achieve such a goal we developed a novel formal definition of the term ‘judgment’ to enlighten the conceptual links between technical rationality and critical thinking in the context of the engineering profession. The analysis intends to overcome some obstacles still present when integrating humanities in engineering training rather than including them as a mere afterthought.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Routledge  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
CRITICAL THINKING  
dc.subject
ENGINEERING EDUCATION  
dc.subject
JUDGMENT  
dc.subject
TECHNOLOGICAL RATIONALITY  
dc.subject.classification
Filosofía, Historia y Filosofía de la Ciencia y la Tecnología  
dc.subject.classification
Filosofía, Ética y Religión  
dc.subject.classification
HUMANIDADES  
dc.subject.classification
Educación General  
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
Critical Thinking and Judgment on Engineer's Work: Its Integration in Engineering Education  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2023-06-21T15:34:34Z  
dc.identifier.eissn
1940-8374  
dc.journal.volume
14  
dc.journal.number
1  
dc.journal.pagination
6-16  
dc.journal.pais
Reino Unido  
dc.journal.ciudad
Londres  
dc.description.fil
Fil: Giuliano, Héctor Gustavo. Pontificia Universidad Católica Argentina "Santa María de los Buenos Aires". Centro de Investigaciones Aplicadas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Giri, Leandro Ariel. Universidad Nacional de Tres de Febrero; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. Instituto de Investigaciones Filosóficas. - Sociedad Argentina de Análisis Filosófico. Instituto de Investigaciones Filosóficas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Nicchi, Fernando Gabriel. Universidad de Buenos Aires; Argentina. Pontificia Universidad Católica Argentina "Santa María de los Buenos Aires". Centro de Investigaciones Aplicadas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Weyerstall, Walter Mario. Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Ciencias Exactas y Tecnología; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Ferreira Aicardi, Lydia Fabiana. Universidad de Buenos Aires; Argentina. Pontificia Universidad Católica Argentina "Santa María de los Buenos Aires". Centro de Investigaciones Aplicadas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Parselis, Martín. Pontificia Universidad Católica Argentina "Santa María de los Buenos Aires". Centro de Investigaciones Aplicadas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Vasen, Federico. Universidad Tecnológica Nacional. Facultad Regional Buenos Aires; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.journal.title
Engineering Studies  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/19378629.2022.2042003  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1080/19378629.2022.2042003