Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Critical Thinking and Judgment on Engineer's Work: Its Integration in Engineering Education

Giuliano, Héctor Gustavo; Giri, Leandro ArielIcon ; Nicchi, Fernando Gabriel; Weyerstall, Walter Mario; Ferreira Aicardi, Lydia Fabiana; Parselis, Martín; Vasen, FedericoIcon
Fecha de publicación: 02/03/2022
Editorial: Routledge
Revista: Engineering Studies
ISSN: 1937-8629
e-ISSN: 1940-8374
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Filosofía, Historia y Filosofía de la Ciencia y la Tecnología; Educación General

Resumen

In the present work we develop some core ideas to strengthen the inclusion of humanistic knowledge in scientific and technical education sustained in the mainstream definition of engineering provided by the Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET). In order to achieve such a goal we developed a novel formal definition of the term ‘judgment’ to enlighten the conceptual links between technical rationality and critical thinking in the context of the engineering profession. The analysis intends to overcome some obstacles still present when integrating humanities in engineering training rather than including them as a mere afterthought.
Palabras clave: CRITICAL THINKING , ENGINEERING EDUCATION , JUDGMENT , TECHNOLOGICAL RATIONALITY
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 1.019Mb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/203377
URL: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/19378629.2022.2042003
DOI: http://dx.doi.org/10.1080/19378629.2022.2042003
Colecciones
Articulos(IIF)
Articulos de INSTITUTO DE INVESTIGACIONES FILOSOFICAS
Citación
Giuliano, Héctor Gustavo; Giri, Leandro Ariel; Nicchi, Fernando Gabriel; Weyerstall, Walter Mario; Ferreira Aicardi, Lydia Fabiana; et al.; Critical Thinking and Judgment on Engineer's Work: Its Integration in Engineering Education; Routledge; Engineering Studies; 14; 1; 2-3-2022; 6-16
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES