Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Paoloni, Paola Veronica Rita  
dc.date.available
2023-06-12T15:59:08Z  
dc.date.issued
2010-07  
dc.identifier.citation
Paoloni, Paola Veronica Rita; Influencias del contexto en las preferencias académicas de estudiantes universitarios; Pontificia Universidad Javeriana; Magis; 3; 5; 7-2010; 183-198  
dc.identifier.issn
2027-1174  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/200322  
dc.description.abstract
Este artículo presenta resultados de un estudio que indagó las preferencias de estudiantes universitarios por asignaturas y tareas entendidas como contextos de aprendizaje. Se trabajó con alumnos de ingeniería de las telecomunicaciones y de educación de la Universidad Nacional de Río Cuarto, República Argentina. El análisis de los datos revela escasa sensibilidad de los estudiantes para percibir y valorar la autonomía como rasgo del contexto vinculado con sus preferencias. La discusión enfatiza en la importancia de las representaciones del rol profesional sustentadas por los alumnos y las valoraciones de la autonomía como aspectos personales y contextuales que permiten una mejor comprensión de la motivación académica.  
dc.description.abstract
This article presents results of a study that researched the preferences of un - dergraduates by signatures and tasks un - derstood like learning contexts. We work with students of Engineering and Educa - tion of the Universidad Nacional de Río Cuarto (Argentine Republic). The analy - sis of the data reveals little sensitivity of the students to perceive and to value the autonomy like contextual characteristic tied with its preferences with their pref - erences. The discussion emphasizes the importance of the representations of the professional roll sustained by the stu - dents and the valuations on the autono - my, like personal and contextual aspects that allow one better understanding of the academic motivation.  
dc.description.abstract
Socio-cognitive approaches of the aca - demic motivation suggest providing with election possibilities and some - thing of control to the students within the context of the class would contrib - ute to the development of a direction to - wards learning goals. Nevertheless, our findings demonstrate difficulties on the part of the students to perceive and to value some contextual characteristics in the sense that suggests the theory. The presented advances thus contribute to enrich the perspective on the academic motivation and the entailments that settle down between the characteristics of the context of learning and personal aspects of the students implied in their learning.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
spa  
dc.publisher
Pontificia Universidad Javeriana  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
MOTIVACIÓN ACADÉMICA  
dc.subject
TAREAS DE APRENDIZAJE  
dc.subject
ROL PROFESIONAL  
dc.subject
AUTONOMÍA  
dc.subject.classification
Otras Ciencias de la Educación  
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.subject.classification
Otras Psicología  
dc.subject.classification
Psicología  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
Influencias del contexto en las preferencias académicas de estudiantes universitarios  
dc.title
Contextual Infl uences in the Academic Preferences of Undergraduates Students  
dc.title
Influence du contexte dans les préférences académiques des étudiants universitaires  
dc.title
Influências do contexto nas preferências académicas de estudantes universitarios  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2023-02-02T23:11:29Z  
dc.journal.volume
3  
dc.journal.number
5  
dc.journal.pagination
183-198  
dc.journal.pais
Colombia  
dc.journal.ciudad
Bogotá  
dc.description.fil
Fil: Paoloni, Paola Veronica Rita. Universidad Nacional de Río Cuarto. Instituto de Investigaciones Sociales, Territoriales y Educativas - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones Sociales, Territoriales y Educativas; Argentina  
dc.journal.title
Magis  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://revistas.javeriana.edu.co/index.php/MAGIS/article/view/3535