Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Capítulo de Libro

Emerging insights and lessons for the future

Título del libro: Transformative Pathways to Sustainability: Learning Across Disciplines, Cultures and Contexts

Ely, Adrian; Marin, AnabelIcon ; Marshall, Fiona; Apgar, Marina; Eakin, Hallie; Pereira, Laura; Charli Joseph, Lakshmi; Siquieros Garcia, Mario; Yang, Lichao; Chengo, Victoria; Abrol, Dinesh; Kushwaha, Pravin; Hackett, Edward; Navarrete, David Manuel; Mehrotra, Ritu Priya; Atela, Joanes; Mbeva, Kennedy; Onyango, Joel; Olsson, Per
Otros responsables: Ely, Adrian; Marin, AnabelIcon
Fecha de publicación: 2021
Editorial: Routledge
ISBN: 978-0-429-33193-0
Idioma: Inglés
Clasificación temática:
Otras Economía y Negocios

Resumen

This concluding chapter summarises the key findings of the ‘Pathways’ transformative knowledge network (TKN), its contributions to the ‘sustainability transformations’ literature and the lessons and implications for internationally networked, transdisciplinary research projects in the future. It revisits the theoretical anchors and methodological anchors introduced in Chapters 2–4, and draws on insights from the TKN from individual hubs in each of these areas, pointing to experiences both during the project and after its formal conclusion. It discusses the approaches used to foster cross-learning and evaluation in the project, and describes the single-, double- and triple-loop learning that this enabled. The chapter provides a deeper understanding of ‘transformative pathways to sustainability’ and the role that science and research can play in fostering them, not only through formal research outputs but also the tacit and experiential knowledge and the relationships that they can foster. The chapter closes by offering lessons and recommendations for researchers, funders, policy-makers, managers and practitioners with an interest in enhancing the contribution of social science and transdisciplinary research to the transformative agenda of the Sustainable Development Goals.
Palabras clave: SUSTENTABILITY
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 229.3Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Argentina (CC BY-NC-ND 2.5 AR)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/196264
URL: https://www.taylorfrancis.com/chapters/oa-edit/10.4324/9780429331930-16/emerging
Colecciones
Capítulos de libros(SEDE CENTRAL)
Capítulos de libros de SEDE CENTRAL
Citación
Ely, Adrian; Marin, Anabel; Marshall, Fiona; Apgar, Marina; Eakin, Hallie; et al.; Emerging insights and lessons for the future; Routledge; 2021; 1-266
Compartir

Items relacionados

Mostrando titulos relacionados por título, autor y tema.

  • Capítulo de Libro The ‘Pathways’ transformative knowledge network
    Título del libro: Transformative Pathways to Sustainability: Learning Across Disciplines, Cultures and Contexts
    Ely, Adrian; Marin, Anabel - Otros responsables: Ely, Adrian Marin, Anabel - (Routledge, 2021)
Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES