Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Merging MOOC and mLearning for Increased Learner Interaction

De Waard, Inge; Koutropoulos, Apostolos; Hogue, Rebecca J.; Abajian, Sean C.; Keskin, Nilgün Özdamar; Rodriguez, Carlos OsvaldoIcon ; Gallagher, Michael Sean
Fecha de publicación: 10/2012
Editorial: Information Resources Management
Revista: International Journal of Mobile and Blended Learning
ISSN: 1941-8647
e-ISSN: 1941-8655
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Educación General

Resumen

In this paper, the authors suggest the merger of the Massively Open Online Course (MOOC) format and mobile learning (mLearning) based on mutual affordances of both contemporary learning/teaching formats to investigate learner interactions and dialogues in an open online course. The paper presents a case study of how MobiMOOC, a course created using the MOOC format, demonstrates the synergistic characteristics between the MOOC format and mLearning, making a combination of both fields ideal for contemporary, digital, collaborative learning, and knowledge construction based on learner interactions and dialogue. MobiMOOC was a six-week online course focusing on mLearning that ran in April and May 2011. An endof-course survey providesinsight thatsupportsthe synergies between MOOCs and mLearning: collaboration, informal and lifelong learning, and dialogue.
Palabras clave: COLLABORATIVE LEARNING , MASSIVELY OPEN ONLINE COURSE (MOOC) , MOBILE LEARNING (MLEARNING) , MOBILE MASSIVELY OPEN ONLINE COURSE (MOBIMOOC) , OPEN EDUCATIONAL RESOURCES (OER)
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 291.2Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/195352
URL: https://www.igi-global.com/gateway/article/74726
DOI: http://dx.doi.org/10.4018/jmbl.2012100103
Colecciones
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
De Waard, Inge; Koutropoulos, Apostolos; Hogue, Rebecca J.; Abajian, Sean C.; Keskin, Nilgün Özdamar; et al.; Merging MOOC and mLearning for Increased Learner Interaction; Information Resources Management; International Journal of Mobile and Blended Learning; 4; 4; 10-2012; 34-46
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES