Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Capítulo de Libro

Meritocracy and Leadership: The Keys to Social and Educational Change According to Enseñá por Argentina

Título del libro: Teach For All Counter-Narratives: International Perspectives on a Global Reform Movement

Matozo Martinez, Maria VictoriaIcon ; Saavedra, Adriana
Otros responsables: Brewer, Jameson T.; deMarrais, Kathleen; McFaden, Kelly L.
Fecha de publicación: 2020
Editorial: Peter Lang
ISBN: 978-1433172113
Idioma: Inglés
Clasificación temática:
Educación General

Resumen

This chapter reveals our history, two former Pexas (Professionals of Enseñá por Argentina) in the period 2011–2013, and connects our personal experiences with our appreciation of Teach For All’s Argentina project: Enseñá por Argentina (ExA). Although we, Adriana and Victoria, have similar backgrounds, we had different experiences in ExA, whic is why our comments about this NGO (Non-Governmental Organization) will be different. Nevertheless, we have a similar discursive critique about what was “taught” during the program from different points of view about the logic of ExA. Victoria finished the program and returned three years later as a tutor for the SIF (Summer Initial Seminar of Formation 2015), whereas Adriana submitted her resignation after six months of work through ExA in 2012. This chapter contextualizes the organization “Teach For All” (TFAll) in Argentina and focuses in the inconsistencies between ExA’s change theory and innovative pedagogy, and the real teaching training and classroom practices that took place during the second cohort of ExA.
Palabras clave: Educación , Liderazgo , Vulnerabilidad , Docencia
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 623.2Kb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/192887
URL: https://www.peterlang.com/document/1111205
Colecciones
Capítulos de libros(SEDE CENTRAL)
Capítulos de libros de SEDE CENTRAL
Citación
Matozo Martinez, Maria Victoria; Saavedra, Adriana; Meritocracy and Leadership: The Keys to Social and Educational Change According to Enseñá por Argentina; Peter Lang; 2020; 93-111
Compartir

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES