Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Corica, Ana Rosa
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.other
Tayfur Ozturk, Omer
dc.contributor.other
Wu, Wenxia
dc.date.available
2022-11-03T10:34:54Z
dc.date.issued
2018
dc.identifier.citation
Corica, Ana Rosa; Teaching through Research: Proposal of a Didactic Device for High School; International Society for Research in Education and Science; 2018; 30-44
dc.identifier.isbn
978-605-81654-4-1
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/176101
dc.description.abstract
One of the main problems that mathematics education faces is the general reluctance citizens feel. In particular, this is due to the fact that school has forced generations of students to visit mathematical notions that lack reason to be (Chevallard, 2017). In the last Anthropological Theory of the Didactic (Chevallard, 2013a, 2013b, 2017) a new paradigm for the study of mathematics is advocated…
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
International Society for Research in Education and Science
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
DIDACTIC
dc.subject
HIGH SCHOOL
dc.subject
TEACHING
dc.subject.classification
Educación General
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.title
Teaching through Research: Proposal of a Didactic Device for High School
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type
info:eu-repo/semantics/bookPart
dc.type
info:ar-repo/semantics/parte de libro
dc.date.updated
2021-04-30T20:19:15Z
dc.journal.pagination
30-44
dc.journal.pais
Estados Unidos
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.journal.ciudad
Ames
dc.description.fil
Fil: Corica, Ana Rosa. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.isres.org/research-highlights-in-education-and-science-2018-9-b.html#.XGHLl1VKjIV
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.isres.org/teaching-through-research-proposal-of-a-didactic-device-for-high-school-126-s.html
dc.conicet.paginas
101
dc.source.titulo
Research Highlights in Education and Science
Archivos asociados