Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Double field theory: a pedagogical review

Aldazabal, Gerardo MarceloIcon ; Marques, DiegoIcon ; Nuñez, Carmen AliciaIcon
Fecha de publicación: 07/2013
Editorial: Iop Publishing
Revista: Classical And Quantum Gravity
ISSN: 0264-9381
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Física de Partículas y Campos

Resumen

Double field theory (DFT) is a proposal to incorporate T-duality, a distinctive symmetry of string theory, as a symmetry of a field theory defined on a double configuration space. The aim of this review is to provide a pedagogical presentation of DFT and its applications. We first introduce some basic ideas on T-duality and supergravity in order to proceed to the construction of generalized diffeomorphisms and an invariant action on the double space. Steps towards the construction of a geometry on the double space are discussed. We then address generalized Scherk–Schwarz compactifications of DFT and their connection to gauged supergravity and flux compactifications. We also discuss U-duality extensions and present a brief parcours on worldsheet approaches to DFT. Finally, we provide a summary of other developments and applications that are not discussed in detail in the review.
Palabras clave: Strings , Dualities , Dft , Supergravity
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 850.4Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/17591
DOI: http://dx.doi.org/10.1088/0264-9381/30/16/163001
URL: http://iopscience.iop.org/article/10.1088/0264-9381/30/16/163001/meta
Colecciones
Articulos(CCT - PATAGONIA NORTE)
Articulos de CTRO.CIENTIFICO TECNOL.CONICET - PATAGONIA NORTE
Citación
Aldazabal, Gerardo Marcelo; Marques, Diego; Nuñez, Carmen Alicia; Double field theory: a pedagogical review ; Iop Publishing; Classical And Quantum Gravity; 30; 7-2013; 1-66; 163001
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES