Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Pezzatti, María Laura  
dc.contributor.author
Edelsztein, Valeria Carolina  
dc.contributor.author
Hermida, Maria Julia  
dc.date.available
2022-09-22T14:42:10Z  
dc.date.issued
2020-07  
dc.identifier.citation
Pezzatti, María Laura; Edelsztein, Valeria Carolina; Hermida, Maria Julia; The learning of mathematics in Argentina and its association with the cognitive sciences: opportunities and challenges; Taylor & Francis Ltd; Studies in Psychology; 41; 2; 7-2020; 348-372  
dc.identifier.issn
0210-9395  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/169980  
dc.description.abstract
This article is a review of the current state of interaction between research into the cognitive sciences and mathematics learning in Argentina. It will firstly outline the main guidelines of Argentina’s current educational curricula in regard to the learning of mathematics. Secondly, the results Argentina obtained in international standardized tests are described and research proposals aimed at improving these results are put forward. Finally, the article explores the current lack of interaction between research into cognitive sciences and mathematical education and presents recent proposals that seek to bridge these two areas.  
dc.description.abstract
Este trabajo presenta una revisión del estado actual de interacción entre investigación en ciencias cognitivas y aprendizaje de la matemática en Argentina. En primer lugar se describen los lineamientos principales de los currículos educativos vigentes, en relación con el aprendizaje de la matemática. Luego se presentan los resultados obtenidos en el país en pruebas estandarizadas internacionales y algunas propuestas de investigación destinadas a mejorar tales resultados. Por último, el artículo expone el estado de escasa conexión actual entre la investigación en ciencias cognitivas y educación matemática y presenta algunas propuestas recientes que buscan avanzar en dicha conexión.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Taylor & Francis Ltd  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
COGNITIVE SCIENCES  
dc.subject
LEARNING  
dc.subject
MATHEMATICS  
dc.subject
RESEARCH  
dc.subject.classification
Otras Psicología  
dc.subject.classification
Psicología  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
The learning of mathematics in Argentina and its association with the cognitive sciences: opportunities and challenges  
dc.title
El aprendizaje de la matemática en la Argentina y su relación con las ciencias cognitivas: oportunidades y desafíos  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2022-09-19T15:09:37Z  
dc.identifier.eissn
1579-3699  
dc.journal.volume
41  
dc.journal.number
2  
dc.journal.pagination
348-372  
dc.journal.pais
Reino Unido  
dc.journal.ciudad
Oxfordshire  
dc.description.fil
Fil: Pezzatti, María Laura. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad de Buenos Aires; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Edelsztein, Valeria Carolina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad de Buenos Aires; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Hermida, Maria Julia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad Nacional de Hurlingham.; Argentina  
dc.journal.title
Studies in Psychology  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02109395.2020.1749496  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1080/02109395.2020.1749496