Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Guntero, Vanina Alejandra  
dc.contributor.author
Peralta, Micaela Belén  
dc.contributor.author
Ferretti, Cristián Alejandro  
dc.contributor.author
Mancini, Pedro Maximo Emilio  
dc.contributor.author
Kneeteman, Maria Nelida  
dc.date.available
2022-09-01T02:58:01Z  
dc.date.issued
2020-10  
dc.identifier.citation
Guntero, Vanina Alejandra; Peralta, Micaela Belén; Ferretti, Cristián Alejandro; Mancini, Pedro Maximo Emilio; Kneeteman, Maria Nelida; Organic chemistry in harmony with our sensations; Universidad Nacional Autónoma de México; Educación Química; 31; 4; 10-2020; 63-74  
dc.identifier.issn
0187-893X  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/167124  
dc.description.abstract
In this work the development and the results of a practical work are shown. The practical work has been designed for the teaching of organic chemistry in a high school teaching course. The selected theme is related to the perfume industry. Its main goal was related to promoting the study of the chemical discipline. This work was carried out within five weeks. It contemplates the fundamental abilities of reading, writing, orality and critical thinking. The results obtained indicate that it was possible to consolidate contents, relate them to others previously developed, improve the writing and presentation of reports, develop collaborative work, and improve skills in the handling of laboratory material.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Universidad Nacional Autónoma de México  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
FUNDAMENTAL SKILLS  
dc.subject
ESSENCES  
dc.subject
ESSENTIAL OILS  
dc.subject
ORGANIC CHEMISTRY  
dc.subject.classification
Ingeniería Química  
dc.subject.classification
Ingeniería Química  
dc.subject.classification
INGENIERÍAS Y TECNOLOGÍAS  
dc.title
Organic chemistry in harmony with our sensations  
dc.title
La química orgánica en armonía con nuestras sensaciones  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2021-09-07T14:34:12Z  
dc.journal.volume
31  
dc.journal.number
4  
dc.journal.pagination
63-74  
dc.journal.pais
México  
dc.journal.ciudad
Ciudad de México  
dc.description.fil
Fil: Guntero, Vanina Alejandra. Universidad Nacional del Litoral. Instituto de Química Aplicada del Litoral. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Santa Fe. Instituto de Química Aplicada del Litoral.; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Peralta, Micaela Belén. Universidad Tecnológica Nacional. Facultad Regional San Francisco. Departamento de Ingeniería Electromecánica; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Ferretti, Cristián Alejandro. Universidad Nacional del Litoral. Instituto de Química Aplicada del Litoral. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Santa Fe. Instituto de Química Aplicada del Litoral.; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Mancini, Pedro Maximo Emilio. Universidad Nacional del Litoral. Instituto de Química Aplicada del Litoral. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Santa Fe. Instituto de Química Aplicada del Litoral.; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Kneeteman, Maria Nelida. Universidad Nacional del Litoral. Instituto de Química Aplicada del Litoral. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Santa Fe. Instituto de Química Aplicada del Litoral.; Argentina  
dc.journal.title
Educación Química  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.22201/fq.18708404e.2020.4.72604  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.revistas.unam.mx/index.php/req/article/view/72604