Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Aduriz Bravo, Agustin
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Revel Chion, Andrea
dc.contributor.other
Taber, Keith
dc.contributor.other
Akpan, Ben
dc.date.available
2022-07-27T16:31:34Z
dc.date.issued
2017
dc.identifier.citation
Aduriz Bravo, Agustin; Revel Chion, Andrea; Language, discourse, argumentation, and science education; Sense Publishers; 2017; 157-166
dc.identifier.isbn
978-94-6300-749-8
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/163297
dc.description.abstract
In didactics of science (i.e., science education understood as a scholarly discipline) as well as in other academic fields – such as the philosophy of science, cognitive science, or classroom ethnography – there is nowadays extended consensus around the recognition that scientific knowledge is “dependent inextricably on language and language is also central to our ability to think [scientifically]” (Evagorou & Osborne, 2010, p. 136).
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Sense Publishers
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.source
https://www.springer.com/series/10369
dc.subject
SCIENTIFIC LANGUAGE
dc.subject
DISCOURSE
dc.subject
ARGUMENATION
dc.subject
TALKING SCIENCE
dc.subject.classification
Educación General
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.title
Language, discourse, argumentation, and science education
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type
info:eu-repo/semantics/bookPart
dc.type
info:ar-repo/semantics/parte de libro
dc.date.updated
2022-07-25T15:38:39Z
dc.journal.pagination
157-166
dc.journal.pais
Países Bajos
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.journal.ciudad
Rotterdam
dc.description.fil
Fil: Aduriz Bravo, Agustin. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias; Argentina
dc.description.fil
Fil: Revel Chion, Andrea. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias; Argentina
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-94-6300-749-8_12
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/https://doi.org/10.1007/978-94-6300-749-8_12
dc.conicet.paginas
606
dc.source.titulo
Science education: an international course companion
Archivos asociados