Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Otero, Maria Rita  
dc.contributor.author
Llanos, Viviana Carolina  
dc.contributor.author
Arlego, Marcelo José Fabián  
dc.date.available
2021-10-27T04:14:49Z  
dc.date.issued
2020-09  
dc.identifier.citation
Otero, Maria Rita; Llanos, Viviana Carolina; Arlego, Marcelo José Fabián; Mathematics and Physics Study and Research Paths within two groups of pre-service teacher Education; Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação Matemática; Educação Matemática Pesquisa; 22; 4; 9-2020; 711-724  
dc.identifier.issn
1983-3156  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/145147  
dc.description.abstract
In this paper, we present results of an inquiry based teaching implementation carried out on a teacher training course in the University. The framework of the Anthropological Theory of Didactics (ATD) is adopted, and a co-disciplinary Study and Research Path (SRP) whose generative question requires studying physics and mathematics together is carried out by N=25 training teachers of Mathematics at University. Some conclusions concerning the conditions, restrictions and relevance of introducing the RSC in teachers training courses at the university are performed.  
dc.description.abstract
Dans ce travail nous présentons des résultats d'un enseignement développé dans un cours de formation d’enseignants de mathématiques à l'Université. On adopte le cadre théorique de la Théorie Anthropologique du Didactique (TAD) pour développer un Parcours d'Étude et Recherche (PER) avec N=25 enseignants de Mathématiques en formation à l'université. La question génératrice demande l’étude conjointe des mathématiques et de la physique. Nous faisons quelques remarques liées aux conditions, restrictions et à l'importance des PER dans la formation des enseignants à l’université.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação Matemática  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by/2.5/ar/  
dc.subject
Recorridos  
dc.subject
Estudio  
dc.subject
Investigación  
dc.subject
co-disciplinares  
dc.subject
matemática  
dc.subject
física  
dc.subject.classification
Otras Ciencias Físicas  
dc.subject.classification
Ciencias Físicas  
dc.subject.classification
CIENCIAS NATURALES Y EXACTAS  
dc.title
Mathematics and Physics Study and Research Paths within two groups of pre-service teacher Education  
dc.title
Parcours d'études et de recherche en mathématiques et en physique au sein de deux groupes de formation initiale des enseignants  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2021-09-06T17:44:24Z  
dc.journal.volume
22  
dc.journal.number
4  
dc.journal.pagination
711-724  
dc.journal.pais
Brasil  
dc.journal.ciudad
San Pablo  
dc.description.fil
Fil: Otero, Maria Rita. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Llanos, Viviana Carolina. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Arlego, Marcelo José Fabián. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - La Plata. Instituto de Física La Plata. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Instituto de Física La Plata; Argentina  
dc.journal.title
Educação Matemática Pesquisa  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/article/view/49183  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.23925/1983-3156.2020v22i4p711-724